Atsevišķu ministru iebildumu dēļ atliek lemšanu par Purgailes virzīšanu FKTK vadītājas amatā

© Romāns Kokšarovs/F64

Ministru kabinets otrdien uz nedēļu atlika lemšanu par bankas "Citadele" valdes locekles Santas Purgailes virzīšanu Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) priekšsēdētāja amatam.

Pret Purgailes izvirzīšanu FKTK vadītāja amatam iestājās "Attīstībai/Par!" ministri. Kā valdības sēdē paziņoja vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce (AP), pēc šī rīta tikšanās ar Purgaili politiskais spēks neesot guvis pārliecību, ka Purgailei būtu atbilstošas kompetences ieņemt FKTK vadītājas amatu.

Uzklausot kolēģa teikto, bažas par Purgailes atbilstību amatam pauda arī nacionālās attīstības "Visu Latvijai!-Tēvzemei un Brīvībai/LNNK" ministri, savukārt "KPV LV" pirms lēmuma pieņemšanas vēl vēloties tikties ar Purgaili.

Atbalstu Purgailei pauda "Jaunās Vienotības" (JV) un Jaunās konservatīvās partijas pārstāvji. JV frakcijas vadītājs Ainārs Latkovskis sacīja, ka frakcija Purgailes vīziju par darbu FKTF plāno uzklausīt rīt, 2.oktobrī, plkst.13.30.

Izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP) un labklājības ministre Ramona Petraviča (KPV LV) rosināja par šo jautājumu lemt pēc nedēļas. Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) piekrita atlikt šī jautājuma izskatīšanu uz nedēļu un aicināja politiskās partijas rast laiku, lai tiktos ar FKTK vadītāja amata kandidāti. "Ja ir jautājumi vai neskaidrības, tos vajag noskaidrot. Es brīnos par politiskām baumām, kas tagad klīst," piebilda Kariņš.

Otrdien ministri uzklausīja Purgailes redzējumu par FKTK turpmāko darbu. Gala lēmums par Purgailes iecelšanu amatā būtu jāpieņem Saeimai.

LETA jau vēstīja, ka konkursā uz FKTK padomes priekšsēdētāja amatu tika izvēlēta Purgaile.

Purgaile kopš 2012.gada strādā bankā "Citadele". Sākotnēji viņa bija biznesa attīstības direktore, bet vēlāk - no 2017.gada - korporatīvo klientu apkalpošanas direktore. Purgaile ir arī bankas "Citadele" valdes locekle. Kopš 2017.gada potenciālā FKTK padomes priekšsēdētāja ir arī Latvijas Finanšu asociācijas Kreditēšanas komitejas līdzpriekšsēdētāja. Iepriekš Purgailes darbavieta bija "SEB banka", kur viņa no 2009. līdz 2012.gadam vadīja privātbaņķieru biznesu Latvijā un Baltijā, savukārt vēl pirms tam viņa vadīja Mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas pārvaldi.

Purgaile ir ieguvusi maģistra grādu starptautiskajā ekonomikā un uzņēmējdarbībā. Viņa apguvusi arī vadības prasmju programma Vallenbergas institūtā (Wallenberg Institute) Zviedrijā. Purgaile teicami pārvalda angļu un krievu valodu.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) iepriekš žurnālistiem pauda, ka Purgailes iecelšana FKTK vadītājas amatā noslēgs vienu no valdības pieteiktā finanšu sektora "kapitālā remonta" posmiem. "Protams, ne viss ir izdarīts, tomēr mums būs ne tikai jauns FKTK likums un jaunas pilnvaras, bet arī potenciāli jauna vadītāja, kura varētu pārņemt grožus un virzīties uz priekšu," sacīja premjers.

Kariņš uzsvēra, ka viņš pilnībā uzticas FKTK vadītāja amata atlases komisijai, līdz ar to premjers pauda uzticību arī iestādes vadītājas amatam virzītajai Purgailei.

Kariņš atzina, ka viņš neredz nevienu iemeslu tam, lai valdība neatbalstītu Purgaili FKTK vadītājas amatā. "Purgaile amatam tika izvēlēta bez politiķu iesaistes, to izdarīja profesionāļi. Izvēle tika balstīta uz profesionāliem kritērijiem. Un tas ir veids, kādā jāatlasa padomes locekļi valsts uzņēmumu kapitālsabiedrībās," viņš sacīja.

Tāpat ziņots, ka Saeima šogad 8.jūlijā FKTK vadībā uz laiku iecēla FKTK Uzraudzības departamenta Monetāro finanšu iestāžu darbības analīzes daļas vadītāju Kristīni Černaju-Mežmali.

Pirms lēmuma par viņas iecelšanu amatā Saeimas vairākums balsoja par atlūgumus iesniegušo FKTK priekšsēdētāja Pētera Putniņa un FKTK priekšsēdētāja vietnieces Guntas Razānes atbrīvošanu no amata. FKTK priekšsēdētājs Putniņš un viņa vietniece Razāne 4.jūlijā iesniedza atlūgumus.

Latvijā

Jauno elektrovilcienu ceļš uz Latvijas sliedēm iesākās ne visai veiksmīgi. No “Škoda Vagonka” nopirktie jaunie vilcieni sāka kursēt janvārī, un sākumā tie lūza un kavēja, izraisot pasažieru neapmierinātību. Taču tagad vilcieni esot pielāgoti Latvijas realitātei, tāpēc valsts uzņēmuma “Pasažieru vilciens” vērtējumā vilcieni gaidāmajai ziemas sezonai ir gatavi, vēsta 360TV ziņas “Ziņneši”.

Svarīgākais