Kāpēc saldē parādniekus

© Kaspars Krafts/F64

Rīgā daudzdzīvokļu mājas pieslēgtas apkurei, bet ne visas. Saskaņā ar SIA Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) sniegto informāciju bez apkures ir «desmit adreses, kam saistībā ar nenorēķināšanos par piegādātajiem pakalpojumiem a/s Rīgas siltums jau vasarā pārtrauca siltuma piegādi».

Šajās ēkās kopš tā laika nav arī karstā ūdens, bet parādnieki tik un tā nenorēķinās par saņemtajiem pakalpojumiem. RNP pārstāvis Krists Leiškalns norāda, ka visās bez apkures palikušajās mājās ir sasauktas kopsapulces, lai dzīvokļu īpašnieki pieņemtu lēmumu par tālāko rīcību. Tā kā minēto dzīvojamo māju dzīvokļu īpašnieki maksājumus nav veikuši savlaicīgi un pilnā apmērā, norēķini ar a/s Rīgas siltums ir veikti atbilstoši faktiski iekasētajam apmēram. Proti, ja kāds nesamaksāja visu rēķinu, tad pakalpojumu sniedzējiem netika pārskaitīta visa aprēķinātā summa.

RNP atsaucas uz Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumu, kurā teikts, ka dzīvokļu īpašnieki (kā dzīvojamās mājas kopīpašnieki) ir atbildīgi par savlaicīgu norēķinu veikšanu, lai pakalpojums tiktu nodrošināts. Tas nozīmē, ka viņiem ir jālemj, kā tiks samaksāts parāds un kā šo summu turpmāk piedzīt no parādniekiem.

Vēl vairākas ēkas, kam netiek nodrošināta apkure, ir atsaukušas pārvaldīšanas pilnvarojumu RNP. Sekojoši jautājums par apkuri jārisina, sadarbojoties jaunajam pārvaldniekam un a/s Rīgas siltums.

Šogad RNP iedzīvotāju vietā par aizvadīto apkures sezonu esot samaksājis parādu 1,9 miljonu eiro apmērā a/s Rīgas siltums. Šogad pirmo reizi, atbilstoši laika prognozei un klientu pieprasījumam, tika pieņemts lēmums pieslēgt apkuri jau septembrī, pieslēgšanu uzsākot jau 23. septembrī.

KĀ RĪKOTIES

* Ja ir problēmas ar apkuri daudzdzīvokļu mājā, jāinformē pilnsabiedrība PS Siltumserviss Rīga pa tālruni 80000610 vai RNP pa informatīvo tālruni 8900.

* RNP apsaimnieko 4200 ēku, kurās pakalpojumus saņem gandrīz 170 000 klientu.

* Pašlaik bez apkures ir apmēram 10 adrešu Rīgā.

Neatkarīgā Rīta Avīze

Svarīgākais