Izskanējusi ideja, ka pasažieru vilciena konduktori varēs būt ar zemāku valsts valodas prasmi

© Kaspars Krafts/F64 Photo Agency

Satiksmes ministrija (SM) rosina samazināt nepieciešamo valsts valodas prasmes līmeni un pakāpi pasažieru vilciena konduktoriem, liecina šodien Valsts sekretāru sanāksmē iesniegtie grozījumi Ministru kabineta noteikumos par valsts valodas zināšanu apjomu, valsts valodas prasmes pārbaudes kārtību un valsts nodevu par valsts valodas prasmes pārbaudi.

Grozījumi izstrādāti pēc SM un AS "Pasažieru vilciens" iniciatīvas, lai paredzētu iespēju personām ar zemākām latviešu valodas zināšanām strādāt dzelzceļa jomā.

Pašreiz pasažieru vilciena konduktoram ir noteikts valsts valodas prasmes C līmeņa pirmā pakāpe.

SM skaidro, ka, izvērtējot šajā amatā veicamos darba pienākumus, konstatēts, ka konduktora amata pildīšanai nav nepieciešama valsts valoda tik augstā līmenī, jo C līmeņa pirmā pakāpē iekļauti uzņēmumu un struktūrvienību vadītāji, augsti kvalificēti speciālisti, augstskolu mācībspēki un pedagogi, līdz ar to būtu nepieciešams konduktora amatu pārcelt uz B līmeņa pirmo pakāpi, kurā iekļautas arī citas profesijas un amati, kas saistīti ar pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem.

Ministrija norāda, ka konduktoram, pildot savus darba pienākumus, ir jāspēj risināt vienkāršus dialogus par sadzīves un viņam zināmām profesionālām tēmām, īsi jāformulē savs viedoklis, jālasa un jāsaprot vienkārša satura dažādi tematiski teksti, kā arī jāspēj sagatavot tipveida dokumentus, piemēram, iesniegumus, aktus utt., kā arī vienkāršus tekstus par sadzīves vai ar personas darbu saistītām tēmām. Konduktoram jāuztver un jāsaprot dabiskā tempā runātus, vienkāršas struktūras tekstus par profesionālām vai sadzīves tēmām.

Tāpat SM norāda, ka pašreiz pavadoņiem un pasažieru vilciena kontrolieriem jau ir noteikta B līmeņa otrās pakāpes valsts valodas prasme.

Par grozījumiem likumā vēl būs jālemj valdībai un Saeimai.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais