PNB Bankas slēgšana: reģistrēti gandrīz 23 000 iesniegumi izmaksas adreses maiņai

© Rūta Kalmuka/F64

Kopš tika paziņots par "PNB bankas" apturēšanu, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) reģistrējusi 22 954 šīs bankas klientu iesniegumus par pensiju vai pabalstu izmaksas adreses maiņu, informēja iestādes pārstāve Iveta Daine.

Proti, tik daudz cilvēku iesnieguši jaunās kredītiestādes konta numuru, Pasta norēķinu sistēmas (PNS) konta numuru vai iesnieguši VSAA iesniegumu, ka vēlas, lai nodrošina piegādi dzīvesvietas adresē.

Daine norādīja, ka augusta vidū VSAA vairāk nekā 10 000 pensiju un pabalstu saņēmēju pārtrauca izmaksu uz klientu kontiem "PNB Banka". Līdz šodienas plkst.15 veikti maksājumi 6555 cilvēkiem, kuriem pensiju un pabalstu izmaksa bija paredzēta 19.augustā un vēlāk augustā.

Pēc Daines paustā, patlaban situācija VSAA centros kļuvusi mierīgāka, vienlaikus VSAA jau sāk gatavot pensiju izmaksu sarakstus septembra sākuma datumiem. Šī iemesla dēļ VSAA vēlreiz atgādina ikvienam klientam, kurš līdz šim saņēma pensijas vai pabalstus "PNB bankā", pēc iespējas ātrāk atvērt jaunu kontu vai izmantot jau esošu kontu jebkurā kredītiestādē vai Pasta norēķina sistēmā (PNS) un iesniegt VSAA iesniegumu, norādot jauno konta numuru.

Daine atgādināja - ja bijušais "PNB bankas" klients līdz nākamā mēneša pensijas izmaksai nebūs iesniedzis informāciju par to, kā turpmāk vēlas saņemt pensiju, tad izmaksa tiks aizturēta līdz brīdim, kad VSAA saņems konta numuru. VSAA adresētus iesniegumus par konta maiņu var nodot arī noteiktās bankas "Citadele" filiālēs, atverot kontu, kā arī "PNB bankas" filiālēs, kur notiek garantētās atlīdzības izmaksa.

VSAA uzsvēra, ka "PNB banka" ir bijusī "Norvik banka", jo daži vecāka gadagājuma cilvēki zina, ka savu pensiju saņem "Norvik bankā" un, iespējams, nav sapratuši, ka banka saucas citādi un "PNB bankas" darbības apturēšana attiecas uz viņiem.

Daine piebilda, ka VSAA maksājumu uz jauno kontu veiks nekavējoties pēc iesnieguma saņemšanas, un kontā tas tiks ieskaitīts trīs darba dienu laikā.

Iesniegumus VSAA var iesniegt klātienē jebkurā nodaļā, vienotajos valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centros, nosūtīt pa pastu, uz e-pastu "edoc@vsaa.gov.lv" vai arī iesniegt, izmantojot e-pakalpojumu portālā "www.latvija.lv". Tāpat pensiju saņēmēji var izmantot iespēju saņemt VSAA maksājumu ar piegādi dzīvesvietā. Pirms to izvēlēties, ieteicams konsultēties VSAA nodaļā par pakalpojuma cenu un piegādes datumu.

Jau vēstīts, ka no šī gada 15.augusta plkst.21 apturēta "PNB bankas" darbība. Šāds lēmums pieņemts, lai nepieļautu bankas līdzekļu aizplūšanu.

Eiropas Centrālā banka (ECB) kā "PNB bankas" tiešais uzraugs 15.augustā nolēma atzīt "PBN banku" par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. ECB šādu lēmumu pieņēmusi, konstatējot, ka banka nav ievērojusi regulējošās prasības un izvērtējot bankas finansiālo situāciju.

Savukārt Eiropas Vienotā noregulējuma valde pieņēma lēmumu neveikt "PNB bankas" noregulējumu, kas nozīmē neveikt pasākumus, lai bankas darbību stabilizētu. Ņemot vērā minēto un rūpējoties par bankas klientu noguldījumu aizsardzību, FKTK padome ārkārtas sēdē nolēmuma apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu "PNB bankā" un lēma par noguldījumu nepieejamību.

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa ceturtdien, 29.augustā, plkst.11.30 aiz slēgtām durvīm skatīs FKTK iesniegto "PNB bankas" maksātnespējas pieteikumu, aģentūra LETA noskaidroja tiesā.

Par bankas maksātnespējas procesa administratora amata kandidātu izraudzīts Vigo Krastiņš.

"PNB bankas" valdes locekle Anna Verbicka norādījusi, ka lēmums par bankas darbības apturēšanu bijis ļoti pēkšņs un nepatīkams.

"Lēmums bija ļoti pēkšņs un nepatīkams, ņemot vērā, ka šobrīd, kopā ar jaunajiem "PNB bankas" akcionāru pārstāvjiem strādājam pie būtiskām izmaiņām bankas darbības stratēģijā, kas ietvertu vēl plašāku produktu un pakalpojumu klāstu klientiem un mūsdienīgus banku tehnoloģiskos risinājumus. Tāpat "PNB bankas" jaunais attīstības plāns paredzēja kapitāla palielināšanu, ko nodrošinātu jaunie akcionāri," sacīja Verbicka.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais