Svarīga informācija visiem pensiju un pabalstu saņēmējiem, kuri bijuši "PNB bankas" klienti

© Mārtiņš Zilgalvis/F64

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pensiju un pabalstu saņēmējiem, kuri līdz 22.augustam būs atvēruši kontu bankā "Citadele", nav jādodas uz AS "PNB bankas" filiāli garantētās atlīdzības saņemšanai, informēja "Citadele".

"PNB bankas" klienti - VSAA pensiju un pabalstu saņēmēji, kuriem jau ir bijis konts bankā "Citadele" vai kuri tādu atvēra vai atvērs laika posmā no 15.augusta līdz 22.augustam - dienai, kad tiks uzsākta garantētās atlīdzības izmaksa,- nav jādodas uz norādītajām "PNB bankas" filiālēm garantēto atlīdzību saņemšanai. Šiem klientiem garantētā atlīdzība līdz 100 000 eiro atbilstoši noguldījuma summai, sākot no 22.augusta tiks pārskaitīta automātiski uz viņu kontu bankā "Citadele".

Par turpmāko VSAA pabalstu un pensiju saņemšanu bankas "Citadele" vai jebkuras citas kredītiestādes kontā, klientiem būs nepieciešams rakstiski informēt VSAA sešu mēnešu laikā.

Privātpersonām, kuras līdz 22.augustam būs atvērušas kontu bankā "Citadele", jāiesniedz pieteikums garantētās atlīdzības saņemšanai.

Savukārt tām privātpersonām, kuras nav VSAA pensiju un pabalstu saņēmēji, bet laika posmā no 15.augusta līdz 22.augustam būs atvērušas kontu bankā "Citadele", sākot no 22.augusta būs jāiesniedz pieteikums bankas "Citadele" internetbankā vai norādītajās bankas "Citadele" filiālēs par garantētās atlīdzības saņemšanu uz jaunatvērto vai jebkuras citas finanšu iestādes kontu.

Ja līdz 22.augustam atverot kontu, privātpersona aizpildīja brīvas formas rīkojumu par garantētās atlīdzības saņemšanu uz savu kontu bankā "Citadele" un iesniedza to bankā "Citadele", tad atlīdzība tiks ieskaitīta jaunatvērtajā kontā, un privātpersonai papildus nekas nav jādara, lai saņemtu garantēto atlīdzību.

Visi "PNB bankas" klienti, kuriem ir pieejami viedtālruņi un internets, tiek aicināti atvērt kontu bankas "Citadele" mobilajā lietotnē vai mājaslapā. Savukārt, lai veiktu operatīvu apkalpošanu un saņemtu nepieciešamās atbildes uz saviem jautājumiem, bankas "Citadele" klienti ir aicināti izmantot čata funkciju mobilajā lietotnē.

Tikmēr personām, kuras saņem no VSAA pabalstu vai pensiju un kurām nav konts bankā "Citadele", no 22.augusta jādodas uz noteiktām "PNB bankas" filiālēm, dokumentu parakstīšanai līdzi ņemot pasi vai ID karti. Personai tiks automātiski atvērts konts bankā "Citadele" un ieskaitīta garantētā atlīdzība. Turpat jāaizpilda iesniegums VSAA par turpmāko pabalstu vai pensiju saņemšanu bankā "Citadele" vai jāpaziņo VSAA par vēlmi to saņemt citas bankas kontā.

Kā ziņots, no 15.augusta, plkst.21 ir apturēta "PNB bankas" darbība. Šāds lēmums pieņemts, lai nepieļautu bankas līdzekļu aizplūšanu.

Eiropas Centrālā banka kā "PNB bankas" tiešais uzraugs 15.augustā nolēma atzīt "PBN banku" par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Savukārt Eiropas Vienotā noregulējuma valde pieņēma lēmumu neveikt "PNB bankas" noregulējumu, kas nozīmē neveikt pasākumus, lai bankas darbību stabilizētu. Ņemot vērā minēto un rūpējoties par bankas klientu noguldījumu aizsardzību, FKTK padome ārkārtas sēdē nolēmuma apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu "PNB bankā" un lēma par noguldījumu nepieejamību.

Eiropas Centrālā banka kā "PNB bankas" tiešais uzraugs pieņēmis šādu lēmumu, konstatējot, ka banka nav ievērojusi regulējošās prasības un izvērtējot bankas finansiālo situāciju.

Garantēto atlīdzību izmaksa jāuzsāk ne vēlāk kā 8.darba dienā pēc noguldījumu nepieejamības iestāšanas. Noguldījumu garantiju sistēma paredz katram "PNB bankas" klientam noguldījumu izmaksu garantētās atlīdzības veidā līdz 100 000 eiro.

Garantētā atlīdzība līdz 100 000 eiro apmērā tiks izmaksāta gan fiziskām, gan juridiskām personām par visu veidu noguldījumiem jebkurā valūtā. Garantētā atlīdzība attiecas uz bankas klientu līdzekļiem, uz noguldījumu procentiem, kas uzkrāti līdz noguldījumu nepieejamības iestāšanās dienai, uz atlikumiem norēķinu kontos vai algas kontos un uz līdzekļiem krājkontos.

Svarīgākais