"Latvijas dzelzceļa" jaunais valdes priekšsēdētājs ir jāieceļ tuvāko mēnešu laikā, uzskata Bērziņš

© Dāvis Ūlands/F64

VAS "Latvijas dzelzceļš" jaunais valdes priekšsēdētājs ir jāieceļ pēc iespējas ātrāk, trešdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš, kurš amatu atstās no nākamās nedēļas.

"Jo ātrāk, jo tas būtu veselīgāk, un labāk gan kompānijai, gan tautsaimniecībai kopumā," teica Bērziņš, piebilstot, ka "Latvijas dzelzceļa" jaunais valdes priekšsēdētājs būtu jāieceļ vēlākais pāris mēnešu laikā.

Viņš skaidroja, ka "Latvijas dzelzceļa" jaunais valdes priekšsēdētājs ir jāieceļ pēc iespējas ātrāk, jo pretējā gadījumā kompānijai ir ļoti grūti diskutēt ar citām dzelzceļa kompānijām, kā arī ar kravu īpašniekiem.

Tāpat Bērziņš norādīja, ka kompānijas nākamajam valdes priekšsēdētājam vēl virzīt "Latvijas dzelzceļu" uz priekšu. "Ir visas iespējas to darīt," viņš sacīja, piebilstot, ka "Latvijas dzelzceļu" atstāj ar ļoti labu sajūtu, jo kompānija ir stabila, ar pietiekamu finanšu plūsmu.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka 25.jūlijā "Latvijas dzelzceļa" padome vienojās par darba attiecību izbeigšanu ar Bērziņu un kompānijas valdes locekli Aivaru Strakšas. Darba attiecības ar abiem valdes locekļiem, kuri uzņēmumu esot nolēmuši pamest paši, tiks izbeigtas no 12.augusta. Uzņēmuma valdē darbu turpinās Ēriks Šmuksts un Ainis Stūrmanis.

"Ņemot vērā to, ka ir izveidojusies situācija, kurā iztrūkst dialogs starp uzņēmuma vadību un nozares politiku veidojošo ministriju, gan uzņēmuma padome, gan valde ir vienisprātis, ka "Latvijas dzelzceļa" un visas nozares interesēs ir izbeigt šo nenoteiktību un virzīties uz priekšu," pēc "Latvijas dzelzceļa" padomes sēdes pauda kompānijas padomes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Tāpat vēstīts, ka šogad 7.maijā satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) izteica neuzticību Bērziņam, Strakšas un arī Stūrmanim, un rosināja uzņēmuma padomi viņus atbrīvot no amata.

Ministrs informēja, ka galvenie pārmetumi saistīti ar iespējamu konkurences kropļošanu, kas draud ar smagām sekām gan "Latvijas dzelzceļa", gan Latvijas valstij. Ministra rīcībā nonākusi informācija arī par iespējami koruptīviem darījumiem, attiecīgo informāciju nododot izmeklēšanai Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB). Tāpat konstatēti vairāki finansiāli apjomīgi saimnieciskie darījumi, tostarp mārketinga un reklāmas līgumi vairāku miljonu eiro vērtībā, kas liek domāt, ka valde nav rīkojusies kā krietns un rūpīgs saimnieks.

Savukārt "Latvijas dzelzceļa" valdes locekļi paziņoja, ka Linkaita izteiktie paziņojumi par kompānijas vadību ir vērsti uz mērķtiecīgu "Latvijas dzelzceļa" sagatavošanu privatizācijai. Bērziņš un Strakšas arī lūdza Valsts policiju sākt kriminālprocesu pret Linkaitu par neslavas celšanu.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais