KNAB pieļauj iespēju mainīt tēriņus, kas ietilpst partiju aģitācijas izdevumos

© Vladislavs Proškins/ F64 Photo Agency

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pieļauj iespēju mainīt tēriņus, kas ietilpst partiju aģitācijas izdevumos.

KNAB Stratēģiskās pārvaldes priekšniece Anna Aļošina intervijā aģentūrai LETA sacīja, ka KNAB apsver iespēju pārskatīt to, kas ietilpst izcenojumu izmaksu grozā.

Patlaban likums pasaka, ka izcenojumi ir jāiesniedz, piemēram, par izmaksām radio, televīzijā, bet tajā neietilpst aģitācijas satura izgatavošanas izmaksas. "Ja es noalgoju labu sabiedrisko attiecību speciālistu, kurš man sagatavotu labu aģitācijas materiālu, tad šīs izmaksas patlaban neietilpst deklarējamās izmaksās. Tā ir nopietna pozīcija, kas atstāj būtisku ietekmi uz izmaksām," skaidroja Aļošina.

Pirms Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma grozījumu piedāvāšanas KNAB izvērtēs notikušās Eiropas Parlamenta vēlēšanu, saprotot, kādas ir bijušas vājās vietas.

Aļošina skaidroja, ka likuma grozījumus kopumā būtu riskanti veikt īsi pirms vēlēšanām. Tāpēc ar šādiem grozījumiem vispareizāk būtu nākt klajā tā, lai tie stātos spēkā vismaz gadu pirms gaidāmajām vēlēšanām, jo tad izmaiņām varētu sagatavoties un deputāti pēdējā brīdī likumprojektā neiestrādātu grozījumus, kas būtu pakārtoti konkrētajām vēlēšanām, pauda Aļošina.

Svarīgākais