Šogad būvdarbi plānoti kopumā uz 24 Latvijas tiltiem

© Publicitātes foto

Šajā būvdarbu sezonā remontdarbi ir plānoti uz 24 valsts tiltiem un ceļa pārvadiem. Sēnītes posmā uz Vidzemes šosejas (A2) darbi notiek uz 9 ceļa pārvadiem.

Būvdarbu izmaksu sadārdzināšanās un konkurences samazināšanās rezultātā piešķirtā finansējuma ietvaros atjaunot vai pārbūvēt paredzēto tiltu skaits ir samazinājies.

Atsevišķu tiltu būvdarbi ir pārcelti uz nākamo un aiznākamo gadu, jo būvdarbu iepirkumos nebija pieteicies neviens vai arī tikai viens pretendents, tie ir tilts pār Lobi uz autoceļa Cebēni-Lēdmane (V973), kur iepirkums sludināts jau divas reizes; tilts pār Pērsi uz Daugavpils šosejas (A6), kur iepirkums sludināts jau trīs reizes, tilts pār Cērteni uz autoceļa Smiltene-Rauna (V234), tilts pār Svēti uz autoceļa Jelgava-Tērvete-Lietuvas robeža (P95) un tilts pār Piķurgu uz autoceļa Rīga-Ērgļi (P4).

Patlaban būvdarbi notiek arī uz tiltiem pār Rušenīcu, pār Maizīti, pār Ventu, pār Amatu un pār Bikstupi.

Tilts pār Rušenīcu uz autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)-Rēzekne-Daugavpils-Lietuvas robeža (Medumi) (A13) 88,36. km. Esošais tilts tiek pilnībā nojaukts un tā vietā tiek izbūvēts jauns viena laiduma dzelzsbetona 12 m tilts, tiek atjaunotas tilta pieejas un stāvlaukums, kā arī autobusa pieturvietas abpus ceļam. Būvē SIA Viadukts par līgumcenu 669 tūkstoši eiro (ar PVN). Vecais tilts bija būvēts 1958. gadā.

Tilts pār Maizīti uz autoceļa Augšlīgatne-Skrīveri (P32) 73,18. km. Tilta vietā tiek izbūvēta 2,5 m augsta un 4,5 m plata monolīta dzelzsbetona caurteka. Būvē SIA Būvinženieris par līgumcenu 418 tūkstoši eiro (ar PVN), vecais saliekamo siju tilts bija būvēts 1958. gadā.

Tilts pār Ventu uz autoceļa Zlēkas-Ugāle (P123) 1,28. km. Piecu laidumu 195,8 m garajam dzelzsbetona tiltam paredzēta brauktuves konstrukcijas pārbūve, nojaucot esošo līdz sijām. Tiltam paredzēts veikt arī laiduma, balstu un krasta nostiprinājumu remonta darbus. Darbus veic SIA Rīgas tilti par līgumcenu 1,52 miljoni eiro (ar PVN). Šis tilts ir būvēts 1970. gadā.

Tilts pār Amatu uz autoceļa Mūrnieki-Līgatne-Augšlīgatne (V283) 8,4. km. Divu laidumu 30 m garais tilts ir nojaukts līdz sijām, tam tiek remontēti balsti, krasta balstu pārejas plātnes un atjaunoti krasta stiprinājumi, hidroizolācija un klāja segums. Darbus veic SIA 8CBR par līgumcenu 373 tūkstoši eiro (ar PVN). Tilts ir būvēts 1966. gadā.

Tilta pār Bikstupi uz autoceļa Annenieki-Jaunpils (V1457) 7,51. km. Esošais tilts tiek pilnībā nojaukts un tā vietā tiek izbūvēts jauns viena laiduma līmēto koka siju tilts ar betona klāju, atjaunoti krasta nostiprinājumi - tilta pārbūve ir pieskaņota tā vēsturiskajam izskatam un līdzās esošajai Jaunpils pilij. Darbus veic SIA Rīgas tilti par līgumcenu 634 tūkstoši eiro (ar PVN). Tilts iepriekš remontēts 1965. gadā.

Svarīgākais