Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Latvijā

"Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētāja amatā iecelts Kaspars Vingris

© Kaspars Krafts/F64

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenotāja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētāja amatā iecelts līdzšinējais pagaidu valdes loceklis Kaspars Vingris, bet uzņēmuma valdes locekļa amatā - Tālis Laizāns, informēja Satiksmes ministrijas Komunikācijas daļā.

Satiksmes ministrija, kā "Eiropas dzelzceļa līniju" akcionārs, trešdien iecēla jauno valdi, kura darbu sāks 1.augustā.

Vingris līdz šim bija "Eiropas dzelzceļa līniju" pagaidu valdes loceklis. Projekta "Rail Baltica" ieviešanā viņš strādā kopš 2014.gada. Līdz šim viņš bijis "Eiropas dzelzceļa līniju" Projektu ieviešanas departamenta direktors, kā arī Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta "Rail Baltica" nacionālās izpētes projekta vadītājs. Kopš 2003.gada Vingris bija saistīts arī ar Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētu projektu ieviešanu, veicot vietēja un starptautiska mēroga projektu pieteikumu izstrādi un projektu ieviešanu.

Vingris ir absolvējis Latvijas Universitātes (LU) Sociālo zinātņu fakultāti, iegūstot sociālo zinātņu bakalaura un maģistra grādu politikas zinātnē ar specializāciju publiskajā administrācijā, kā arī absolvējis biznesa augstskolu "Turība", iegūstot maģistra grādu uzņēmējdarbības vadībā.

""Eiropas dzelzceļa līnijām" šis ir ļoti intensīva darba periods, pirmkārt, maija beigās esam noslēguši līgumu par "Rail Baltica" līnijas un Centrālās stacijas izbūvi starptautiskajā dzelzceļa stacijā Rīgā projektēšanu un būvniecību. Otrkārt, gada beigās noslēgsies "Rail Baltica" stacijas un infrastruktūras izveides starptautiskajā lidostā "Rīga" projektēšana un būs jāizsludina šī projekta būvniecības iepirkums. Atbilstoši projektēšanas norisei, veicam nekustamo īpašumu atsavināšanu," pauda Vingris.

Savukārt Tālis Laizāns ir absolvējis LU Ekonomikas un vadības fakultāti un ieguvis maģistra grādu ekonomikā, Rīgas Politehnisko institūtu (Rīgas Tehniskā universitāte), kur ieguvis inženierzinātņu maģistra grādu, kā arī absolvējis LU Starptautisko attiecību institūtu, iegūstot starptautiskās ekonomikas un tiesību speciālista diplomu. Šobrīd Laizāns ir Rīgas Tehniskās universitātes Inženierekonomikas un vadības fakultātes docents. Iepriekš viņš bijis Rīgas domes Satiksmes departamenta direkcijas vadītājs, AS "Eko investors" projektu departamenta vadītājs, VAS "Latvijas pasts" valdes loceklis, finanšu direktors, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas izpilddirektors, kā arī Vērstpapīru tirgus komisijas valdes priekšsēdētājs un padomes loceklis.

Kopumā tika saņemti desmit pieteikumi "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētāja amatam un 13 pieteikumi "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes locekļa amatam.

Konkurss uz abiem amatiem notika divās kārtās. Pirmajā kārtā notika dokumentu atlase, kurā tika vērtēta pretendentu darba pieredze, izglītība un sabiedrības attīstības redzējums. Savukārt uz otro kārtu tika uzaicināti pieci pretendenti uz katru amata vietu, kuri pirmajā kārtā ieguva lielāko punktu skaitu. Otrā kārta notika strukturētas intervijas veidā, vērtējot kandidāta spējas sniegt kompetentas atbildes uz jomas specifiskiem jautājumiem, stratēģiskās plānošanas spējas, vadības spējas, spējas noteikt mērķus, pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību, komunikācijas prasmes, svešvalodu zināšanas.

Tādējādi Nominācijas komisija nolēma ieteikt kapitāla daļu turētāja pārstāvim izvirzīt Vingra un Laizāna kandidatūras uz "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētaja un valdes locekļa amata vietām.

Nominācijas komisiju vadīja Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands, komisijas locekļi bija ministrijas Dzelzceļa departamenta direktors Patriks Markēvičs, ministrijas "Rail Baltica" projekta nodaļas vadītāja Olita Bērziņa, Pārresoru koordinācijas centra Kapitālsabiedrību pārvaldības nodaļas konsultante Ilze Puķīte, bet neatkarīgā eksperte bija Latvijas Darba devēju konfederācijas politikas plānošanas dokumentu eksperte Ilona Kiukucāne.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka 1.aprīlī līdz ar "Eiropas dzelzceļa līnijas" dalībnieku sapulces lēmumu amatu atstāja uzņēmuma vienīgais valdes loceklis Andris Linužs. Līdz jaunā valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa atrašanai valdes locekļa pienākumus pilda Vingris.

Uzņēmums "Eiropas dzelzceļa līnijas" ir starptautiskā dzelzceļa projekta "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā. Tā atbildībā ir stacijas izbūve lidostā "Rīga" un Rīgas Centrālās stacijas pārbūve.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.