"Pasažieru vilciens" esošos elektriskos vilcienus mēģinās pārdot

© Ģirts Ozoliņš/F64

Pēc jauno elektrovilcienu piegādes AS "Pasažieru vilciens" pašreizējos elektriskos vilcienus mēģinās pārdot, bet, ja tas neizdosies, pārstrādās metāllūžņos, sacīja uzņēmuma pārstāvis Egons Ālers.

"Mēs sāksim pētīt, kāds ir otrreizējais tirgus, tas ir Austrumu virziens un tas ir šaurs. Ja izdosies atrast kādu potenciālu pircēju, vilcieni tiks pārdoti. Ja neizdosies - tad metāllūžņos," viņš teica.

Ālers arī atzina, ka, ņemot vērā vilcienu vecumu, potenciālo pircēju skaits nav liels.

"Visdrīzāk, šos vilcienus varētu nopirkt par salīdzinoši labu cenu, bet to apkope ir neērta un ar katru gadu kļūst arvien dārgāka. Arvien vairāk ir tādas detaļas, kuras ražotāji vairs neražo sērijveidā vai plāno vispār pārtraukt ražošanu. Tās būtu jāpasūta individuāli un tas ir dārgāk. Turklāt specpasūtījumos dažkārt var pieklibot kvalitāte," klāstīja "Pasažieru vilciena" pārstāvis.

Jautāts, cik ilgi vēl tiks lietoti pašreizējie elektriskie vilcieni, Ālers teica, ka "Pasažieru vilciena" mērķis ir tos uzturēt darba kārtībā, lai tos var lietot līdz 2023.gadam, kad būs piegādāti visi jaunie elektrovilcieni.

Viņš skaidroja, ka pašreizējiem vilcieniem nav vienots datums, līdz kuram tos var lietot, jo katram konkrētam sastāvam un vagonam ir noteikts kalpošanas laiks.

"Mūsu remontēšanas programmā kopš iepirkuma izsludināšanas ir noteikts, ka vecajiem vilcieniem ir jākalpo līdz jauno vilcienu saņemšanai. Nekas netiek pārmērīgi remontēts, bet gan tādā apmērā, lai tos varētu lietot līdz būs jaunie vilcieni," minēja Ālers, piebilstot, ka dažiem vilcieniem noteiktais ekspluatācijas termiņš beigsies pēc dažiem mēnešiem, bet citiem 2024.gadā. Attiecīgi vilcieni, kuriem beidzas noteiktais lietošanas laiks, tiek remontēti, lai tie spētu nodrošināt savu funkciju atbilstoši drošības un tehniskajām prasībām līdz 2023.gadam.

Tāpat viņš uzsvēra, ka pasažieri pilnu jauno elektrovilcienu komfortu sajutīs tad, kad būs nomainīti visi elektrovilcieni. Esošajiem un jaunajiem vilcieniem ir atšķirīgs paātrinājums un pasažieru apmaiņas ātrums, bet vilcienu kursēšanas grafiks tiek pielāgots lēnākajiem vilcieniem. Attiecīgi vilcienu kursēšanas intervāla grafiks strādās pilnā apmērā tikai tad, kad visi elektrovilcieni būs nomainīti.

Šobrīd "Pasažieru vilciena" rīcībā ir 26 elektrovilcienu sastāvi ar dažādiem garumiem un dažādu sēdvietu skaitu tajos, kopējam sēdvietu skaitam veidojot apmēram 10 000.

Jau ziņots, ka otrdien, 30.jūlijā, tika parakstīts līgums starp "Pasažieru vilcienu" un Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka" par 32 elektrovilcienu piegādi. Attiecīgā līguma summa ir 241,889 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remontu centra izbūvi, izmaksas plānotas 255,889 miljoni eiro. Paredzēts, ka pirmie 23 vilcieni tiks piegādāti 2022.gadā, bet visi vilcieni - līdz 2023.gadam.

Jaunie elektrovilcieni sastāvēs no četriem vagoniem katrs. Viena vilciena garums būs 109 metri un katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes "Pasažieru vilciens" plāno ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos, tas nozīmē, ka noslogotākajos laikos, darbadienu rītos un vakaros, vilcieni kursēs ik pēc 15-20 minūtēm. Paredzēts, ka jaunie vilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Jelgavas un Skultes virzienā.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Latvijā

28.novembrī pirmizrādi piedzīvos režisora Kārļa Lesiņa dokumentālā filma "Nord Express", kas ir vairāku gadu garumā veidots kinodarbs par 870 kilometrus garās ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecību, aģentūru LETA informēja "Mistrus Media" producents Gints Grūbe.

Svarīgākais