Vidēji divas reizes dienā tiek bojāts elektrotīkls; uzzini, kuras nozares visbiežak pie tā vainīgas

© F64

AS "Sadales tīkls" vidēji divas reizes dienā Latvijā reģistrē elektrotīkla bojājumus, kurus izraisa būvniecības, lauksaimniecības, mežizstrādes un citu saimniecisko darbu veicēji, informēja "Sadales tīkls" pārstāve Tatjana Smirnova.

Pērn šādu darbu laikā elektrotīkls bojāts 738 reizes, bet šā gada pirmajos piecos mēnešos uzņēmums ir reģistrējis 259 bojājumus - 102 reizes pārraktas kabeļu elektrolīnijas, 104 vietās ar tehniku bojātas gaisvadu elektrolīnijas, kā arī konstatētas 53 bojātas transformatoru apakšstacijas vai elektroapgādes sadalnes.

Katrs šāds bojājums rada elektroapgādes pārtraukumu klientiem, zaudējumus "Sadales tīklam" un brīdī, kad tehnika ir saskārusies ar elektrotīklu, tās vadītājs vai blakus esošās personas var gūt nāvējošu elektrotraumu.

Vislielākais bojājumu skaits tiek reģistrēts gada siltajā periodā, kad aktīvi norit lauksaimniecības un būvniecības darbi. Smirnova norāda, ka iedzīvotāji un uzņēmēji plānotos darbus elektrolīniju tuvumā nesaskaņo ar "Sadales tīklu" vai neievēro darbu veikšanas tehnoloģiskās un drošības prasības. Analizējot negadījumu cēloņus, "Sadales tīkls" secinājis, ka bieži vien tehnikas vadītājs nezina vai ir aizmirsis drošības noteikumus, kā arī noguruma un ikdienas darba rutīnā nepamana elektrolīnijas.

Ja saimniecībās vai uzņēmumos mainās specializētās tehnikas vadītāji, svarīgi tiem atgādināt par drošības prasībām elektrotīkla tuvumā, norādīja Smirnova.

Šodien plkst.13.53 elektroapgādes pārtraukumu Jelgavā izraisīja ūdensvada rakšanas darbu laikā bojāta 10 kilovoltu (kV) kabeļu līnija, ietekmējot aptuveni 2500 klientu elektroapgādi Sudrabu Edžus, Pasta, Zirgu, Mātera ielas apkārtnē. Aptuveni 1200 klientiem elektroapgāde tika atjaunota plkst.14.31, bet visiem klientiem - plkst.15.05.

Latvijā

Pašreizējās norises ar “airBaltic” mantu tik ļoti atgādina vēsturi – “Latvenergo” trīs miljonu nozagšanu vai shēmas ar “Latvijas kuģniecību”. Cerams, ka šie laiki ir jaunie laiki un tādas neglītības vairs nav iespējamas. Negribas ticēt, ka atkal kaut kādas lielas summas pazudīs vai izrādīsies, ka nacionālā aviokompānija ir tukša un tai vispār nav nekādas mantas, ja neskaita milzīgus parādus. Par to uztraucas “nra.lv”, un ne par ko vairāk.

Svarīgākais