Fliks piekrīt "airBaltic" preču zīmi atdot atpakaļ kompānijai

© skatiens

Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") preču zīme ir jāatdod atpakaļ kompānijai, -- par to šodien vienojušies satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) un "airBaltic" prezidents Bertolts Fliks.

"Sarunā ar Fliku secinājām, ka preču zīmei ir jābūt kompānijas "airBaltic" īpašumā," skaidroja Gerhards, piebilzdams, ka "airBaltic" prezidentam šis būtu pirmais solis, lai atgūtu uzticību sabiedrības acīs, it īpaši ņemot vērā, ka dažādās aprindās esot aktualizējies jautājums par viņa uzticību.

Ministrs uzsvēra, ka par "airBaltic" zīmola izmantošanu kopš darījuma ar Flika kompāniju neesot maksāts ne santīms, vienlaikus Gerhards nezināja, vai un cik liela summa jau samaksāta par zīmola iegādi. Zīmola iegādes līgumā bija paredzēts, ka Flika kompānija samaksu var veikt līdz šī gada beigām.

Vērtējot līdzšinējās "airBaltic" padomes darbu, Gerhards skaidroja, ka viņam nav radusies pārliecība, ka, noslēdzot zīmola pārdošanas līgumu, bija skaidri visi aspekti. Viņu arī nav apmierinājis tas, kā padome ir atbildējusi uz SM jautājumiem.

SM atsaukšot valsts akcionāru pārstāvjus no "airBaltic" padomes, un jau drīzumā tikšot sasaukta akcionāru pilnsapulce, lai ievēlētu jaunu padomi, kuras pirmais uzdevums būšot atgriezt "airBaltic" preču zīmi kompānijai. Fliks kā "airBaltic" valdes priekšsēdētājs solījis sasaukt akcionāru pilnsapulci jau tuvākajā laikā.

Jaunajai padomei būs jāizvērtē vecās padomes darbība un tās ietekme uz kompānijas akciju vērtību.

Ministrs atzina, ka nav laika rīkot konkursus uz jaunās padomes locekļu amatiem, taču uzsvēra, ka padomes darbam tikšot izvirzīti profesionāļi ar juridiskām un uzņēmuma vadības zināšanām.

Arī SM izveidošot komisiju, kurā būšot eksperti arī no Valsts kontroles, kuri tad sniegs savu vērtējumu par notikušo.

Pēc "airBaltic" padomes darba izvērtējuma saņemšanas esot jāvēršas pret tiem, kas ir pieļāvuši pārkāpumus. Ministrs neizslēdza iespēju, ka būs jāiesaistās arī tiesībsargājošajām institūcijām.

Gerhards skaidroja, ka viņš pērnā gada decembrī nav zinājis konkrētā darījuma detaļas, taču vairākkārt uzsvēris, ka "airBaltic" padomē jāizskata jautājums par kompānijas zīmola izmantošanu, lai, piemēram, būtu skaidrs, cik "Baltic Taxi" vadībai jāmaksā par "airBaltic" zīmola izmantošanu.

Kā ziņots, pagājušā gada decembrī "airBaltic" pārdevusi savu zīmolu un ar to saistītas piecas preču zīmes Flika uzņēmumam SIA "Baltijas aviācijas sistēmas", kas "airBaltic" kontrolē 47,2%. Vienlaikus pārdotas arī preču zīmes "airBaltic.com", "airBaltic Travel.com", "airBaltic Hotels", "Baltic Miles" un "Baltic Taxi".

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais