Visaktīvāk lielveikalus jeb supermārketus Latvijā ikdienā apmeklē Latgales iedzīvotāji (79,2%). Tai pat laikā vairums Latvijas iedzīvotāju jeb 72,5% savus ikdienas pirkumus veic lielveikalos jeb supermārketos.
Vērtējot iepirkšanās vietas izvēli, vīrieši labprātāk izvēlas iepirkties hipermārketos (42,0%), kurus tie apmeklē kopā ar savu ģimeni, vai arī mazajos piemājas veikalos (41,4%), kuros ātri un ērti var iegadāties ikdienai nepieciešamās preces. Savukārt no tiem pircējiem, kuri izmanto pārtikas interneta veikalus, aktīvākās ir sievietes, kuru ģimenēs ir četri vai vairāk cilvēku (28%).
Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja, norāda: “Pēdējo divu gadu laikā pircēju paradumi veikalu izvēlē, kurā viņi veic lielāko daļu savu ikdienas pirkumu, ir būtiski mainījušies. Vislielāko popularitātes pieaugumu piedzīvojuši mazie piemājas veikali, kuros ikdienā iepērkas 40,6% iedzīvotāju (+7,2% pieaugums salīdzinot ar 2017. gadu). Ievērojamu pieaugumu šajā periodā piedzīvoja arī hipermārketu segments (+5,5% pieaugums salīdzinot ar 2017. gadu). Izaugsmi veicinājis augošais veikalu skaits abos segmentos. Sekojot līdzi iedzīvotāju paradumiem „Maxima Latvija” pēdējo divu gadu laikā ir atvērusi piecus jaunus XX un XXX formāta veikalus, kā arī sešus jaunus mazā formāta jeb „Maxima Express” veikalus.”
Kā norāda Z. Kaktiņa, ievērojami palielinājies arī to iedzīvotāju skaits, kuri ikdienai nepieciešamās preces iegādājas interneta veikalos. Šajā segmentā pircēju īpatsvars divu gadu laikā ir pieaudzis par 60%.
Par nozares apskatu “Maxima mazumtirdzniecības kompass”:
“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla “Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz “Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem.
Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2019. gada aprīlī - tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.