"Vērtējot Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomus 2010. gada pirmajā pusē, jāsecina, ka iepriekšējās prognozes ir apstiprinājušās. 18 procentu tirgus apjomu kritums 2010. gadā kopumā transformēsies uz prognozēto tirgus samazinājumu septiņu līdz 11 procentu apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu.
Izlīdzinošo efektu sniegs politiskās reklāmas pienesums, kas paredzams 2,8–3,5 miljonu latu apjomā," uzskata Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) direktors Ģirts Ozols.
Televīziju reklāmas tirgus ir palicis nemainīgs, vismazākais kritums ir interneta reklāmas tirgum – pieci procenti, tam ar samērā vienādu kritumu seko kino reklāmas apjomi – septiņi procenti. Lielāko kritumu piedzīvojis vides reklāmas tirgus – 38 procentus, avīzes – 36 procentus, žurnāli – 35 procentus un radio – 30 procentus, liecina LRA apkopotie dati.
Cerīgi uz industrijas attīstību skatās Latvijas Preses izdevēju asociācijas (LPIA) valdes priekšsēdētājs Ivars Zariņš, kurš uzsver, ka drukātiem medijiem būtiskus ienākumus veido ieņēmumi no to realizācijas. "Kaut arī šogad presē vēl vērojams reklāmas ieņēmumu kritums, varam uz situāciju raudzīties pozitīvi. Krituma tempi ir samazinājušies, salīdzinot ar pagājušo gadu un raugoties uz pusgada dinamiku, varam prognozēt vēl turpmāku samazinājumu gada turpinājumā. Presei atšķirībā no lielākās daļas citu mediju ir vērā ņemami ienākumi no avīžu un žurnālu realizācijas mazumtirdzniecībā un abonēšanas tīklos. Preses realizācijas apjomi, neraugoties uz krīzi, samazinās tikai nedaudz. No tā varam secināt, ka auditorijas ir saglabājušās un reklāmas ieņēmumu izaugsme ir tikai laika un visas valsts ekonomiskās izaugsmes jautājums," stāsta LPIA valdes priekšsēdētājs I. Zariņš. "Visādā ziņā tie, kuri pirms gada bija pasūtījuši sēru vainagus presei, ir lieki tērējušies."
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotā informācija par lielākajiem reklāmdevējiem un reklamētākajām nozarēm un zīmoliem šāgada pirmajā pusē liecina, ka medijos visvairāk reklamēto nozaru saraksts palicis stabils. Joprojām medijos visvairāk ir mobilo sakaru, mazumtirdzniecības nozares, auksto dzērienu un mājsaimniecības un higiēnas preču reklāmas.