"Latvijas dzelzceļa" padomē ieceļ Andri Liepiņu un Reini Cepli [papildināta]

© f64

VAS "Latvijas dzelzceļš" akcionāri piektdien papildināja uzņēmuma padomi, ieceļot divus jaunus padomes locekļus - AS "Latvenergo" padomes priekšsēdētāja vietnieku Andri Liepiņu un SIA "Clean R" bijušo valdes locekli Reini Cepli, informē Satiksmes ministrija (SM).

Liepiņš iepriekš bija arī AS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes priekšsēdētājs, Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" padomes priekšsēdētājs, bet no 2001. līdz 2014.gadam viņš bija Ekonomikas ministrijas (EM) valsts sekretāra vietnieks.

Liepiņš ir absolvējis Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Rīgas Biznesa skolu, iegūstot maģistra grādu biznesa vadībā, kā arī Kolumbijas Universitāti (ASV), iegūstot maģistra grādu starptautiskajās attiecībās, savukārt Latvijas Universitātē (LU) ieguvis maģistra grādu sabiedrības vadībā un bakalaura diplomu ekonomikā.

Savukārt Ceplis ir auditorkompānijas "Baker Tilly Baltics" padomes priekšsēdētājs, ģimenes veselības centra "Stārķa Ligzda" valdes loceklis, kā arī SIA "Good Health" valdes priekšsēdētājs un SIA "Respectful Consulting" veselības aprūpes produktu attīstības vadītājs. Līdz šim Ceplis strādājis arī "Clean R" valdē, kā arī bijis AS "A.C.B." finanšu direktors, investīciju bankas "Suprema" korporatīvo finanšu speciālists, "Trasta komercbankas" korporatīvo finanšu speciālists un strādājis "Nasdaq Riga".

Ceplis ir absolvējis LU Ekonomikas fakultāti, iegūstot bakalaura grādu ekonomikā, kā arī ASV ieguvis sertificēta finanšu analītiķa grādu (CFA institūtā).

Liepiņš aģentūrai LETA sacīja, ka pirmajā darba nedēļā plāno iepazīties ar situāciju uzņēmumā - biznesa plānu un attīstības plānu, kā arī ar veiktajiem pētījumiem efektivitātes jomā.

Jautāts, kā vērtē to, ka satiksmes ministrs Tālis Linaits (JKP) izteicis neuzticību "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājam un diviem valdes locekļiem, Liepiņš teica, ka viņam šodien ir iedoti materiāli ar informāciju par trūkumiem, uz kuriem norādījis ministrs, kā arī valdes sniegtās atbildes uz tiem. "Vispirms man jāiepazīstas ar visu informāciju, tad arī varēšu ko vairāk komentēt," stāstīja Liepiņš.

Savukārt Ceplis, jautāts par prioritātēm jaunajā amatā, teica, ka līdz šai dienai viņam zināšanas par "Latvijas dzelzceļā" notiekošo bija tikai no publiski pieejamās informācijas, tāpēc sākumā būs jāiepazīstas ar uzņēmuma darbību, stratēģiju.

Viņš norādīja, ka pašreiz situācija ar "Latvijas dzelzceļa" valdi ir saspringta. "Kaut kā šī situācija ir jārisina, jo bezgalīgi tā turpināties nevar. Padomes paplašināšanās būs veids kā risināt šo jautājumu, jo, palielinoties padomes locekļu skaitam, palielinās arī kompetence, spēja izdiskutēt un pieņemt valstij labvēlīgākus lēmumus," teica Ceplis.

Tajā pašā laikā "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš aģentūrai LETA norādīja, ka jaunie neatkarīgie padomes locekļi stiprinās padomes darbu. "Augsti novērtēju akcionāra izraudzītos ekspertus, kuri piebiedrosies esošajiem padomes locekļiem, tādējādi ar savu neatkarību vēl vairāk stiprinot padomes darbu. Valsts tautsaimniecībai svarīga uzņēmuma darbībai ir jāatbilst visiem OECD labas korporatīvās pārvaldības principiem un padomes stiprināšana ar vēl diviem neatkarīgajiem locekļiem ir viens no soļiem uz šo mērķi," pauda Bērziņš.

Kopumā konkursā tika saņemti 44 pieteikumi uz abiem dzelzceļa neatkarīgo padomes locekļu amatiem.

Konkursi uz "Latvijas dzelzceļa" neatkarīgo padomes locekļu amatu tika organizēts divās kārtās. Pirmajā kārtā notika dokumentu atlase (darba pieredze, izglītība un sabiedrības attīstības redzējums). Savukārt uz otro kārtu tika uzaicināti 11 pretendenti, kuri pirmajā kārtā ieguva lielāko punktu skaitu. Otrā kārta notika strukturētas intervijas veidā, vērtējot kandidātu spējas sniegt kompetentas atbildes uz jomai specifiskiem jautājumiem, stratēģiskās plānošanas spējas, vadības spējas, spējas noteikt mērķus, pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību, komunikācijas prasmes, svešvalodu zināšanas.

Nominācijas komisiju vadīja SM valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands, bet komisijas locekļi bija SM Dzelzceļa departamenta direktors Patriks Markēvičs, Pārresoru koordinācijas centra Kapitālsabiedrību pārvaldības nodaļas vadītāja Dzintra Gasūne, neatkarīgā eksperte - Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore Līga Meņģelsone un Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības priekšsēdētājs Savelijs Semjonovs.

Līdz šim padomē darbojās trīs cilvēki - priekšsēdētājs Jānis Lange un tās locekļi Aigars Laizāns un Andris Maldups.

Jau vēstīts, ka "Latvijas dzelzceļa" padome turpina vērtēt uzņēmuma valdes locekļu, kuriem neuzticību izteica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), atbilstību amatiem.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz Loģistika".

Latvijā

Jebkura Krievijas agresija pret NATO dalībvalsti tai izmaksās ļoti dārgi, Latvijas Ārpolitikas institūta (LĀI) rīkotajā diskusijā "Veidojot aizsardzības un drošības nākotni" uzsvēra Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andžejs Viļumsons.