Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica izveide pavērs jaunas attīstības iespējas ne tikai Baltijas, bet plašākam Ziemeļaustrumeiropas reģionam. Spēcīgs parlamenta atbalsts ir būtisks, lai paātrinātu projekta iedzīvināšanu, gan risinot zemes atsavināšanas jautājumu, gan turpmāka līdzfinansējuma nodrošināšanu no Eiropas Savienības līdzekļiem, 17.maijā, kopsēdē tiekoties ar jauno “RB Rail” valdes priekšsēdētāju Timo Rīhimeki (Timo Riihimäki), secināja Saeimas Eiropas lietu komisijas un Ārlietu komisijas deputāti.
“Pozitīvi vērtējams projekta plāns, kā arī tā līdzšinējā virzība. Vienlaikus, lai turpmāk sekmētu ātrāku un efektīvāku Rail Baltica īstenošanu, savi mājasdarbi ir arī parlamentam. Pašlaik ir aktuāls nekustamā īpašuma atsavināšanas process, kā arī sarunu vešana par nepieciešamā līdzfinansējuma piešķiršanu projektam no Eiropas Savienības nākamā daudzgadu budžeta. Tas ļautu piepildīt projekta vajadzības pēc atsavināmajām teritorijām un vajadzīgā līdzfinansējuma pilnā apmērā,” sacīja Eiropas lietu komisijas priekšsēdētāja Vita Anda Tērauda.
“Rail Baltica ir pārrobežu projekts, par ko ir jādomā ne tikai nacionālā, bet arī reģionālā līmenī. To izdosies īstenot vien tādā gadījumā, ja mēs par to domāsim kā baltieši, nevis tikai latvieši, lietuvieši vai igauņi, un spēsim atlikt malā nacionālās intereses un veidot kopīgu, visai Eiropai nozīmīgu infrastruktūras projektu,” sacīja Ārlietu komisijas priekšsēdētāja biedrs Ojārs Ēriks Kalniņš.
Sēdes laikā “RB Rail” pārstāvji deputātus informēja par projekta aktualitātēm, akcentējot, ka parlamenta atbalsts Rail Baltica projektam nepieciešams vairākās jomās. Piemēram, līdzfinansējuma piesaistē gan no Eiropas Savienības daudzgadu budžeta nākamajam plānošanas periodam 2021.-2027.gadam, gan no valsts budžeta līdzekļiem, kā arī veicinot raitu nekustamā īpašuma atsavināšanas procesu. Tāpat Baltijas kopuzņēmuma pārstāvji aicināja izsvērti atspoguļot jaunās dzelzceļa līnijas izveides nozīmi nacionālās plānošanas dokumentos.