Latvija eksportē arvien vairāk ogu un augļu

© F64

Latvijai raksturīgo augļu un ogu eksporta apmēri pērn ir pieauguši par 11% salīdzinājumā ar gadu iepriekš, turpretī to importa apmērs ir sarucis par 12%, liecina Zemkopības ministrijas Tirgus un tiešā atbalsta departamenta dati.

Lielāko eksporta īpatsvaru - 11 246 tonnas - jeb 40% no kopējo izvesto augļu apjoma pērn veidoja āboli (47%), kam seko bumbieri ( 22%) un mellenes (12%).

Tikmēr eksportēto ābolu apmērs pērn salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir samazinājies par 64%, savukārt izvesto bumbieru apjoms pieaudzis par 606 tonnām jeb 32%.

Savukārt Latvijā kopumā ievesto augļu un ogu apjoms pērn samazinājies par 10 321 tonnu, tostarp importēto ābolu apmērs ir sarucis par 34% - līdz 8237 tonnām, bet bumbieru - par 24% - līdz 2726 tonnām.

No kopējā Latvijā importēto Latvijai raksturīgo augļu un ogu apjoma - 32 474 tonnām - 2018.gadā, visvairāk importētie produkti bija āboli (50%), bumbieri (27%) un plūmes (9%).

Pēc ievestās produkcijas apjoma visvairāk ābolu pērn augustā Latvijā tika ievesti no Polijas (67%), Nīderlandes (13%), savukārt bumbieri - no Nīderlandes (70%), Beļģijas (16%), bet visvairāk plūmes (52%) tika ievestas no Polijas.

Latvijā

Ar mērķi zīmoliem strādāt efektīvāk mārketinga stratēģiju izstrādē, mediju un pētījumu aģentūra “Dentsu Latvia” radījusi mākslīgā intelekta rīku COPO (Consumer in Your Pocket). Tas ir pirmais šāda līmeņa mākslīgā intelekta (MI) risinājums Baltijā, kas apvieno patērētāju, konkurentu izpēti, radošo materiālu un mediju kampaņu analīzi reālos datos vienotā sistēmā.