Centralizēto eksāmenu rezultāti uzlabojušies krievu un vācu valodā, pasliktinājušies - matemātikā

Salīdzinājumā ar 2008.gadu šogad uzlabojušies centralizēto eksāmenu rezultāti krievu un vācu valodā, bet pasliktinājušies matemātikā, liecina Valsts izglītības satura centra apkopotie dati.

Salīdzinājumā ar pagājušo gadu mazāks bijis skolēnu īpatsvars, kas krievu valodas centralizētajā eksāmenā saņēmis C vai zemāku līmeni, toties ievērojami palielinājies to skolēnu īpatsvars, kas ieguvuši B un A līmeni.

Lai arī vācu valodas eksāmenā ļoti minimāli palielinājies iegūto F līmeņu skaits, šogad samazinājies to skolēnu īpatsvars, kas eksāmenā ieguvuši C, D un E līmeni, toties B līmeņa ieguvēju no visa eksāmena kārtotāju kopskaita bijis par aptuveni 20 procentpunktiem vairāk nekā pērn. Savukārt A līmeņa ieguvēju īpatsvars pieaudzis par aptuveni 10 procentpunktiem.

Savukārt centralizētajā eksāmenā matemātikā, salīdzinājumā ar pagājušo gadu samazinājies iegūto A un B līmeņu īpatsvars, toties palielinājusies C un zemāku līmeņu ieguvēju proporcija. LETA jau ziņoja, ka šovasar visbiežāk zemāko novērtējumu skolēni saņēmuši matemātikas eksāmenā.

Spriežot pēc rezultātiem, skolēnu sekmes nedaudz pasliktinājušās arī centralizētajā eksāmenā fizikā, kur skolēni biežāk nekā pērn ieguvuši D, E un F līmeni, bet retāk nekā pērn - B un C līmeni. Minimāli pieaudzis iegūto A līmeņu īpatsvars.

Vairākos eksāmenos, kā, piemēram, angļu valodā, palielinājies skolēnu skaits, kas ieguvis divus zemākos vai divus augstākos novērtējumus, savukārt retāk saņemti C un D līmeņi. Līdzīgas ir skolēnu sekmes vēstures eksāmenā, kur palielinājies iegūto B, E un F līmeņu īpatsvars, taču retāk iegūti A, C un D līmeņi. Savukārt centralizētajā eksāmenā ķīmijā visbiežāk saņemti tieši C un D līmeņi.

Latviešu valodas un literatūras eksāmenā šogad vairāk nekā par trīs procentpunktiem palielinājies iegūto F līmeņu īpatsvars, taču samazinājies iegūto C, D un E līmeņu īpatsvars. Minimāli palielinājies iegūto B līmeņu īpatsvars, bet par aptuveni diviem procentpunktiem palielinājies iegūto A līmeņu īpatsvars.

Šogad eksāmenos iegūto A līmeņu skaita ziņā izteikti līderi ir Rīgas 1.ģimnāzijas skolēni, tomēr labas sekmes bijušas arī daudzu citu skolu audzēkņiem.

Angļu valodā visvairāk A līmeņu - 104 - ieguvuši Rīgas Valsts 1.ģimnāzijas audzēkņi, un šis skaits ir lielāks nekā kopējais A līmeņu skaits vairākos Latvijas rajonos vai pilsētās. Savukārt otrs lielākais A līmeņu skaits šajā eksāmenā ir Rīgas Centra humanitārās vidusskolas skolēniem.

Arī fizikā A līmenī eksāmenu visvairāk nokārtojuši Rīgas Valsts 1.ģimnāzijas skolēni, bet otrs lielākais A līmeņu skaits ir Dobeles Valsts ģimnāzijai. Savukārt centralizētajā eksāmenā ķīmijā bez Rīgas Valsts 1.ģimnāzijas visvairāk A līmeņus ieguvuši Draudzīgā aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas un Balvu pilsētas ģimnāzijas audzēkņi.

Savukārt latviešu valodas un literatūras eksāmenā otrais lielākais teicamo novērtējumu skaits ir Āgenskalna Valsts ģimnāzijas audzēkņiem. Visvairāk A līmeņu vēsturē ieguvuši Rīgas Franču liceja audzēkņi, bet vācu valodas eksāmenā līderi ir Āgenskalna Valsts ģimnāzijas audzēkņi.

Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī šogad ir bijusi atšķirība starp skolēniem, kas pieteikušies kārtot noteiktus eksāmenus, taču dažādu iemeslu dēļ to nav darījuši. Visbiežāk skolēni šogad nav ieradušies uz ķīmijas eksāmenu, taču salīdzinoši liela starpība starp pieteikumu skaitu un eksāmenu kārtotāju skaitu ir arī bioloģijas, krievu valodas un vācu valodas eksāmenos.

Svarīgākais