LKS un vecāku kopiena norāda, kādus draudus, viņuprāt, rada mācības tikai latviešu valodā

© Dmitrijs Suļžics/ F64 Photo Agency

"Latvijas krievu savienības" organizētā "mazākumtautību skolu audzēkņu vecāku sapulce" aicinās Satversmes tiesu atcelt lēmumu par pilnīgu pāreju uz mācībām latviešu valodā mazākumtautību skolās.

Šodien notika LKS un vecāku kopienas organizētā "mazākumtautību skolu audzēkņu vecāku sapulce", lai pārrunātu skolu reformu.

Sapulces dalībnieki nolēma ar aicinājumu vērsties pie Satversmes tiesas tiesnešiem. Aicinājumā Satversmes tiesai teikts, ka pāreja uz mācībām latviešu valodā mazākumtautību skolās "draud mūsu bērniem un visai sabiedrībai ar visnopietnākajām negatīvajām sekām". Vēstulē norādīts, ka krievu skolu skolēnu vecāki esot ieinteresēti, lai viņu bērni kvalitatīvi apgūtu latviešu valodu, tomēr "uzstāj par to, lai bērns varētu apgūt pamata mācību priekšmetus mātes valodā".

Vēstulē arī norādīts, ka Eiropas Padomes Vispārējā Konvencija par nacionālo minoritāšu aizsardzību nosaka, ka lēmumi, kas attiecas uz minoritātēm, ir jāpieņem, piedaloties pašām nacionālajām minoritātēm, bet, lemjot par izglītības reformu, šis princips netika ievērots.

Savukārt vēstulē, kas adresēta Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) pieprasīts atcelt skolu pāreju uz "tā saucamo "kompetenču pieeju" izglītībā, kas aizvieto zināšanas ar "iemaņām" un "prasmēm", bet "saglabāt klasiskās izglītības sistēmu".

Tāpat vēstulē norādīts, ka "IZM apstiprinātās mācību grāmatas nesatur sevī mūsdienu zinību par cilvēku, dabu un sabiedrības pamatus, bet ir šo mācību grāmatu autoru patvaļīgu apgalvojumu eklektisks salikums", tāpēc LKS aicinās IZM "nekavējoties veikt auditu un pārskatīt skolām paredzēto mācību grāmatu sagatavošanas procedūras sistēmu". Vēstulē norādīts arī, ka ir jāizstrādā jaunas latviešu valodas mācību grāmatas, kuru izstrādē obligāti piedalās skolotāji, kuri praktiski pasniedz latviešu valodu krievu skolās.

Šī pasākuma galvenais mērķis bija izvirzīt IZM prasības par jautājumiem, kas ir izpildvaras pārziņā, - par atteikšanos no pārejas uz kompetenču izglītību, par izglītības reformas saturu, par mācību grāmatu sagatavošanas sistēmas auditu un pārskatīšanu, ka arī par kvalitatīvu metodiku latviešu valodas apgūšanai izstrādāšanu.

Svarīgākais