Pamatojoties uz “Autopārvadātāju asociācijas “Latvijas auto” 2019. gada 21. marta Padomes lēmumu , no amata pienākumu pildīšanas atsaukti Valdes loceklis- izpilddirektors Aivars Buls un Valdes loceklis - prezidents Valdis Trēziņš, vēsta asociācija.
Lai nodrošinātu Asociācijas izpildinstitūcijas darbības nepārtrauktību , Padome ievēlēja Valdes locekļus Aleksandru Pociluiko ( prezidents) un Aleksandru Čerkasovu (izpilddirektors).
Asociācijas Valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns turpina pildīt savas funkcijas.
Biedrība “Autopārvadātāju asociācija “Latvijas auto” ir dibināta 1990. gada 23. martā. 1992. gada 29. aprīlī Asociācija kļuva par Starptautiskās Autopārvadātāju Savienības (IRU) biedru un sniedz garantijas dalībai starptautiskajā garantiju ķēdē, nodrošinot 1975. gada Muitas Konvencijas par starptautiskajiem kravu pārvadājumiem, izmantojot TIR grāmatiņu (TIR Konvencija) izpildi.
Trēziņš aģentūrai LETA pastāstīja, ka asociācijā nesaskaņas ir bijušas pēdējo pus gadu. "Rudenī tika nomainīta asociācijas padome, tika nomainīts valdes priekšsēdētājs, tagad arī prezidents un trešais valdes loceklis. Asociācijas vadība ir iztīrīta kārtīgi un ir pārņemta vara," pauda Trēziņš.
Viņš stāstīja, ka "visi rakņājās pagātnē un meklē problēmas, kuras mums piešūt, sakot, ka asociācija ir iestigusi pagātnes dubļos līdz kaklam", uzsverot, ka jaunā padome, kas tika ievēlēta rudenī, pa šo laiku nav darījusi neko citu, kā tikai "kārtojusi pagātnes lietas ar valdi".
Bijušais asociācijas prezidents norādīja, ka jaunā padome bijušajai valdei pārmetusi asociācijas naudas nelikumīgu izmantošanu, pie kuras vainīgs esot bijis tā laika asociācijas ģenerālsekretārs. "Jaunā padome mums pārmeta, ka mēs esam līdzvainīgi, bet atbildība nebija ne padomei, ne valdei, bet gan vienai juridiskai personai," stāstīja Trēziņš.
Turklāt 2017.gadā un 2018.gadā asociācija no starptautiskās transporta organizācijas IRU ieguva vairāk nekā divus miljonus eiro. "Zinot ,ka nauda ir parādījusies, kāds grib bišķiņ tur paregulēt. Tā ir vecā problēma - ja naudas nav, nevienam nekas neinteresē, līdz ko nauda parādās, tad parādās arī gribētāji riņķī," stāstīja Trēziņš.
Viņš arī piebilda, ka, nomainoties visai asociācijas valdei, "Latvija auto" var rasties problēmas ar TIR karnetēm, kuras izsniedz IRU. "Šāda problēma bija Uzbekistānā, kad asociācijai nomainījās visa vadība, tad tai uz trīs mēnešiem tika apturēta TIR karnešu izsniegšana. Tad jaunajai valdei bija jābrauc uz IRU un jāpierāda, ka viņi zina sistēmu un problēmas. Tikai tad IRU atjaunoja TIR karnešu izsniegšanu," stāstīja Trēziņš.