Tehniska kļūme apturējusi 60% Latvijas karšu maksāšanas sistēmu [papildināta]

Tehniska kļūme apturējusi aptuveni 60% no karšu maksājumu termināļiem Latvijā un paralizējusi arī vairākus bankomātus, biznesa portālam "Nozare.lv" apstiprināja maksājumu sistēmu un bankomātu tīkla apkalpojošās kompānijas "First Data" izpilddirektore Baltijas valstīs Zanda Brīvule-Jansone.

Avārija tika konstatēta plkst.16.24, savukārt maksājumu termināļu darbību un bankomātu funkcijas izdevies atjaunot plkst.17.42, sacīja Brīvule-Jansone.

"First Data" speciālisti patlaban strādā, lai konstatētu avārijas cēloni, sacīja Brīvule-Jansone, piebilstot, ka speciālisti nepametīs darba vietu, iekams tas nebūs padarīts. Tiek izskatītas vairākas versijas, tostarp kādas datu apstrādes mašīnas sabojāšanās vai nepamanīts programmatūras defekts.

Ceturtdien uzņēmums cer sniegt pilnīgāku informāciju par notikušo.

Nozares pazinēji gan norāda, ka "First Data", visticamāk, nepārsteigsies ar secinājumiem par tiešo avārijas cēloni, jo tas var nevajadzīgi radīt spriedzi attiecīgo iekārtu piegādātājiem vai programmatūras izstrādātājiem, kā arī satraukumu starp līdzīgu sistēmu lietotājiem citviet pasaulē.

"First Data" izpilddirektore atklāja, ka avārija skārusi visus "SEB Bankas" un "Rietumu Bankas" bankomātus Latvijā, kā arī "Sampo" un "Nordea" vienoto bankomātu tīklu Latvijā un Igaunijā.

Latvijā

Patlaban Latvijas pārstāvja starptautiskajās cilvēktiesību institūcijās birojam aktīvā lietvedībā ir 74 Eiropas Cilvēktiesību tiesas (ECT) lietas, otrdien Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēdē deputātus informēja Latvijas pārstāve starptautiskajās cilvēktiesību institūcijās Elīna Luīze Vītola.

Svarīgākais