CSDD aptauja: pēc nopietnas svinēšanas ar alkohola lietošanu vislabāk nogaidīt 24 stundas

Pēc kampaņas CSDD veiktais pētījums atklāj, ka būtiski pieaudzis to cilvēku skaits, kas uzskata, ka pēc nopietnas svinēšanas ar alkohola lietošanu vislabāk nogaidīt 24h un tikai tad vadīt automobili - pirms kampaņas šādi atbildēja 35% respondentu, pēc kampaņas - 43%.

Savukārt sarucis to cilvēku skaits, kas uzskata, ka viņi var uzreiz pēc vienas vīna glāzes izdzeršanas vadīt automobili - ja iepriekš uzreiz pie stūres gatavi sēsties bija 15% cilvēku, tad tagad vairs tikai 8%.

Komentējot kampaņas rezultātus CSDD direktors Andris Lukstiņš uzsver, ka "šogad beidzot sasniegts būtisks uzlabojums Jāņu brīvdienu statistikā - pirmo reizi tik garu brīvdienu laikā bijis mazākais bojāgājušo skaits uz ceļiem - viens cilvēks. Protams, ideālā situācija būs tad, kad svētkus svinēsim bez upuriem un arī visā pārējā laikā cilvēku atbildība būs tik augsta, ka sēsties pie stūres reibumā būs vienkārši nepieņemami un sabiedrībā tas tiks vienbalsīgi nosodīts. Labie rezultāti sasniegti kopīga darba rezultātā - sadarbojoties atbildīgajām institūcijām Satiksmes, Iekšlietu ministrijām, Valsts policijai, privātuzņēmējiem un visiem godīgajiem autovadītājiem un pasažieriem, kuri uzmanījuši iereibušos autovadītājus un nav ļāvuši sēsties reibumā pie stūres".

"Tiesa gan problēma paliek aktuāla, jo daļa autovadītāju joprojām nav pārliecināmi, ka jebkāds alkohola daudzums asinīs var būtiski ietekmēt automobiļa vadīšanas spējas. Pētījumā 6,7% no respondentiem atklāja, ka arī šī gada Līgosvētkos pieredzējuši situāciju, kad kāds reibumā vēlas sēsties pie auto stūres. Tāpēc mēs kopā ar partneriem turpināsim strādāt pie tā - veicot izglītojošu un skaidrojošu darbu," saka A. Lukstiņš.

Kopumā situācija valstī drošības jomā uz ceļiem uzlabojas - šī gada dati par pirmajiem sešiem mēnešiem rāda, ka bojā gājušo skaits uz ceļiem sarucis par 20% salīdzinājumā ar 2009. gadu. Tāpat sarucis arī bojā gājušo skaits, kas zaudējuši dzīvību tieši "dzērājšoferu" izraisītos negadījumos (no 14 uz 9). Diemžēl bojā gājušo velosipēdistu un gājēju skaits palicis nemainīgs, bet mopēdu un motociklistu - pat pieaudzis. Tāpēc jau tuvākajā nākotnē tiks pievērsta pastiprināta uzmanība tieši mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošībai.

Svarīgākais