Celtnieki ir pabeiguši būvēt 93 kilometrus garu stiepļu žogu uz Latvijas-Krievijas robežas, taču patlaban nav skaidrības, vai tiks sākta vēl papildus žoga būvēšana.
2015. gada vasarā tika noslēgta vispārīgā vienošanās "Par Valsts robežas joslas infrastruktūras izbūvi gar Latvijas un Krievijas robežu". Būvprojekts aptver visu 283,6 kilometrus garo Latvijas, un Krievijas robežu, un tas veidots atbilstoši Valsts robežsardzes (VRS) darbības specifikai, vērtējot pārkāpumu iespējamību.
Būvprojekts ietver koka konstrukcijas laipas, patruļtakas, caurtekas, pēdu kontroles joslu un jau pieminēto žogu. 2,7 metrus augstais žogs ar dzeloņdrātīm augšmalā tiek būvēts noteiktos robežas posmos, vērtējot pārkāpumu iespējamību.
Būvniecības kopējās izmaksas ir 21 168 410 eiro.
Līdz 2018.gada 31.decembrim ir izbūvēta 207 kilometru gara robežas josla un sākotnēji iecerētie 93 kilometri žoga. Robežjoslas iekārtošanu plānots pabeigt 2020. gadā.
Tāpat, veicot analīzi par robežas joslas pārkāpumu samazināšanos posmos, kur izbūvēts žogs, secināts, ka nepieciešams papildus izbūvēt žogu 100 kilometru garumā. Tam papildus nepieciešami 5,6 miljoni eiro. Patlaban valdība naudu papildus žoga izbūvēšanai nav piešķīrusi.
VRS arī atgādina, ka pērn tika noslēgta vispārīgā vienošanās par valsts robežas joslas gar Latvijas un Baltkrievijas robežu ierīkošanu.
Izbūves gaitā paredzēts izveidot pēdu kontroles zonu, patruļas takas, kā arī izbūvēt žogu, izņemot gar Daugavu un ezeriem. Kopumā nepieciešams izbūvēt 173 kilometru garu valsts robežas joslu, tajā skaitā 135 kilometrus žoga.
Lai uzlabotu vides apstākļus, projekts paredz arī robežgrāvju un atsevišķu upju posmu tīrīšanu.
Būvdarbus paredzēts veikt četros gados, un to izmaksas ir 27 649 435 eiro.
Patlaban uz Latvijas un Baltkrievijas robežas sākta tiltu būvniecība pār upēm.
VRS atgādina, ka žogs ir tikai viens no robežjoslas izbūves elementiem, un tā uzdevums ir drīzāk aizkavēt vai likt šķēršļus personām, kas nelikumīgi mēģina šķērsot valsts robežu.