Valsts ieņēmumu dienests atteicies no līguma slēgšanas ar SIA Alpha Baltic Media, kuras īpašnieks, valdes loceklis un patiesais labuma guvējs Lauris Špillers ir saistīts ar uzņēmumu virkni, kas, pēc Latvijas Reklāmas aģentūras rīcībā esošās informācijas, ir parādā valstij un uzņēmējiem vairāk nekā pusmiljonu eiro. Atteikuma iemesls gan nav parādu ēna, kas apvij šī uzņēmēja vārdu, bet gan atteikšanās no šī iepirkuma vispār, jo tas vairs neesot aktuāli.
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme, izvērtējot iepirkumu konkursu par informēšanas kampaņas rīkošanu, konstatēja, ka šobrīd, ņemot vērā plašo publicitāti saistībā ar gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu, šāda sākotnēji plānotā informācijas kampaņa vairs nav aktuāla. Tādēļ līgums ar SIA Alpha Baltic Media netiks slēgts.
«Taču, ņemot vērā, ka ne tikai VID, bet arī vairākas citas valsts iestādes ir nonākušas līdzīgā situācijā, un lai turpmāk šādas un līdzīgas situācijas novērstu, VID rosina Finanšu ministrijai stiprināt Publisko iepirkumu likuma normas, paredzot izslēgšanas nosacījumos, ka pretendenti, kuru dalībnieki, amatpersonas vai patiesie labuma guvēji ir palikuši parādā valstij nodokļu maksājumus, tajā skaitā iepriekšējo 12 mēnešu laikā darbojoties arī citās komercsabiedrībās, ir izslēdzami no publiskā iepirkuma. VID arī rosina stiprināt pašreizējās normas par valdes locekļu atbildību tieši par nodokļu parādiem valsts budžetam,» Neatkarīgajai sacīja VID Sabiedrisko attiecību daļas galvenā sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Teice-Mamaja, piebilstot, ka VID ieskatā VID Iepirkumu komisija, par iepirkuma uzvarētāju apstiprinot SIA Alpha Baltic Media, ir rīkojusies korekti un atbilstoši spēkā esošajam Publisko iepirkumu likumam.
Neatkarīgā jau rakstīja, ka VID bija nolēmis šogad izglītot iedzīvotājus par nodokļu reformu un šo darbu par 23 tūkstošiem eiro (bez PVN) konkursa kārtībā uzticējis komersantam, kura uzņēmumiem ir vairāk nekā pusmiljons eiro nodokļu parāds un kuri ir palikuši parādā vairākus tūkstošus eiro citiem uzņēmumiem, lai gan par iespēju informēt sabiedrību par nodokļu reformu cīnījās vēl seši citi uzņēmumi -SIA AGENCY B, Creative Media Baltic, MEDIA PROFILE, MEDIJU TILTS, Nords Porter Novelli, Sabiedrības informēšanas centrs.
VID no septiņiem pretendentiem izvēlējās SIA Alpha Baltic Media, savu lēmumu pamatojot ar to, ka šis uzņēmums ieguvis «visaugstāko novērtējumu» un ka tā «kvalifikācija un piedāvājums atbilst visām Iepirkuma nolikumā noteiktajām prasībām».
Savukārt Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa norādīja, ka, uzticot informatīvo kampaņu par nodokļu reformu veikt SIA Alpha Baltic Media, tiek grauta ne tikai VID reputācija, bet tiek dots negatīvs signāls uzņēmēju sabiedrībai - visiem tiem uzņēmumiem, kuri godprātīgi veic uzņēmējdarbību, nodarbinot cilvēkus, norēķinoties ar partneriem un maksājot nodokļus, kas veido valsts ieņēmumus un attiecīgi publisko iepirkumu līdzekļus.
Asociācija aicina izvērtēt Iepirkuma komisijas sastāvu, kas strādāja pie minētā iepirkuma, un darbu. Asociācija arī vērš uzmanību uz nepieciešamību publisko iepirkumu nolikumu dokumentos iestrādāt papildu pretendentu kvalifikācijas kritērijus, ar kuru palīdzību objektīvi novērtēt pretendentus, un nostiprināt to normatīvajos aktos.