"airBaltic" uzstāda lidostai "Rīga" ultimātu

Nacionālā aviokompānija "airBaltic" devusi lidostai "Rīga" laiku, lai tā nāktu klajā ar priekšlikumiem, kā atrisināt situāciju, kurā Latvijas aviokompānija par viena pasažiera apkalpošanu lidostā "Rīga" maksā divreiz vairāk nekā īru aviokompānija "Ryanair".

Par to biznesa portālu "Nozare.lv" informēja kompānijas korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

"airBaltic" solīja vērsties tiesā ar prasību gandrīz sešu miljonu latu apmērā pret lidostu,ja līdz šodienas plkst.12 lidosta "Rīga" nesniegs konstruktīvus priekšlikumus par vienlīdzīgas konkurences nosacījumiem visām aviokompānijām.

"airBaltic" jau jūlija sākumā ar sūdzību vērsās Konkurences padomē, lai izvērtētu nevienlīdzīgu konkurenci Rīgas lidostā.

Lidostas "Rīga" preses sekretārs Mārtiņš Langrāts skaidro, ka lidosta ne vakar, ne šodien no "airBaltic" nekādus aicinājumus nav saņēmusi, līdz ar to arī šādu iniciatīvu nevar komentēt. Langrāts par šo "airBaltic" iniciatīvu uzzinājis tikai no masu medijiem.

"airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags šo informāciju noraida un skaidro, ka "airBaltic" juristiem notikušas sarunas ar lidotas valdes locekli Jāni Ķuzuli, kurš lūdzis priekšlikumu iesniegšanas laiku pagarināt līdz plkst.14, taču konstruktīvi priekšlikumi tā arī neesot iesniegti, un "airBaltic" pusstundas laikā - tas ir līdz plkst.14.30 - iesniegšot prasību Rīgas apgabaltiesā.

Langrāts savukārt paziņoja, ka Ķuzulis par uzstādīto ultimātu ar "airBaltic" juristiem nav runājis vispār un nodēvēja Vanaga teikto par meliem.

Jau ziņots, ka "airBaltic" jau jūlija sākumā ar sūdzību vērsās Konkurences padomē, lai izvērtētu nevienlīdzīgu konkurenci Rīgas lidostā.

Vakar lidostas "Rīga" valdes loceklis Jānis Ķuzulis skaidroja, ka līgums ar "Ryanair" noslēgts 2004.gadā un 2007.gadā slēgts papildu līgums, un šie dokumenti esot konfidenciāli, līdz ar to lidosta tos nevarot komentēt. Līgumi ar "Ryanair" slēgti līdz 2014.gadam, un līdz šim laikam noteiktas maksas arī esot spēkā. Lidosta tos grozīt nevarot.

Ķuzulis atzina, ka "airBaltic" rīkojies pareizi, vēršoties Konkurences padomē, kurai līgumi būs pieejami, un tā varēs izteikt savu viedokli par to saturu.

Konkurences padome lēmumu par to, vai lidsabiedrības "airBaltic" un lidosta "Rīga" strīdā tiks ierosināta lieta, varētu pieņemt 5.augustā, biznesa portālam "Nozare.lv" pastāstīja padomes juridiskā nodrošinājuma sektora vadītājs Antis Apsītis.

"Iesniegumu šajā jautājumā saņēmām 5.jūlijā, un tagad tas tiek izvērtēts - iegūstam informāciju, un tad lemsim, vai ierosināsim lietu," skaidro Apsītis.

Pagaidām lietā nav nolemts nekas konkrēts, un precīzus secinājumus varēs iegūt tikai pēc iesnieguma izskatīšanas termiņa beigām.

Kā norāda padomes pārstāvis, saskaņā ar Konkurences likumu iesnieguma izskatīšanas termiņu var pagarināt arī līdz diviem mēnešiem. Pagarinājums līdz diviem mēnešiem varētu tikt noteikts, ja esošā informācija objektīvu iemeslu dēļ neļautu spriest par pārkāpuma esamību, un lietā būtu nepieciešama papildus iedziļināšanās.

Jau ziņots, ka vakar lidosta "Rīga" Rīgas apgabaltiesā iesniedza prasību par vairāk nekā 2,5 miljonu latu parāda piedziņu no nacionālās lidsabiedrības "airBaltic".

Lidosta lūgs tiesu noteikt prasības nodrošinājuma līdzekli, apķīlājot tos maksājumus, kuri pienākas "airBaltic" no trešajām personām, naudas līdzekļus kredītiestādēs un citās finanšu institūcijās. "airBaltic" parādsaistības par dažāda veida saimnieciskajiem līgumiem pret lidostu veidojušās no 2009.gada beigām un patlaban pārsniedz 2,5 miljonus latu, apgalvo lidosta.

Pirms tam "airBaltic" vērsās Konkurences padomē un solīja iesniegt prasību tiesā pret lidostu "Rīga". Paredzētā prasījuma summa ir septiņi miljoni latu.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais