Traucējumi "Swedbank" darbībā novērsti

© Ilze Zvēra/F64 Photo Agency

Ceturtdien tika traucēta "Swedbank" pakalpojumu darbība.

"Tehnisku iemeslu dēļ īslaicīgi traucēta "Swedbank" pakalpojumu darbība - ierobežota internetbankas, mobilās lietotnes, karšu un bankomātu izmantošana," informēja bankā.

Problēmas skārušas arī iespēju sazvanīt bankas Klientu apkalpošanas centru.

""Swedbank" atvainojas par sagādātajām neērtībām un aktīvi strādā pie risinājuma, lai visi pakalpojumi iespējami ātri atkal būtu pieejami," pauda bankā.

Bankā aģentūrai LETA pavēstīja, ka "Swedbank" informācijas tehnoloģiju sistēmu darbība tiek atjaunota.

"Īslaicīgie traucējumi "Swedbank" pakalpojumu darbībā tiek novērsti - atjaunota karšu darbība un banku atkal ir iespējams sazvanīt. Pakāpeniski tiek atrisinātas arī internetbankas, mobilās lietotnes un bankomātu darbības tehniskās ķibeles," pauda bankā, piebilstot, ka pakalpojumi iespējami ātri atkal būs pieejami.

Sākotnēji bankas mājaslapā bija paziņojums, kurā bija teikts, ka saistībā ar plānotajiem modernizācijas darbiem līdz piektdienas plkst.7 ir iespējami pārtraukumi "Swedbank" internetbankas darbībā. Taču vēlāk paziņojums tika nomainīts un tajā teikts, ka tehnisku iemeslu dēļ ir traucējumi "Swedbank" pakalpojumu darbībā.

"Tehnisku iemeslu dēļ ir traucējumi "Swedbank" pakalpojumu darbībā - šobrīd nevar veikt maksājumus ar bankas kartēm, nedarbojas bankomāti, internetbanka un nav iespējams sazvanīt Klientu apkalpošanas centru. Atvainojamies par sagādātajām neērtībām un lūdzam mēģināt atvērt internetbanku nedaudz vēlāk," joprojām lasāms bankas mājaslapā.

Plkst. 18.00 banka ziņoja, ka traucējumi ir novērsti: " Īslaicīgie traucējumi Swedbank pakalpojumu darbībā ir novērsti - internetbanka un mobilā lietotne atkal darbojas ierastajā kārtībā, pieejami arī karšu norēķini un bankomāti. Atvainojamies par īslaicīgi sagādātajām neērtībām. Paldies visiem par pacietību!"

Savukārt informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas "Cert.lv" pārstāve Līga Besere aģentūrai LETA norādījusi, ka "Cert.lv" sistēmā patlaban nav konstatēti nekādi incidenti, kas mudinātu domāt, ka "Swedbank" noticis kiberuzbrukums.

Finanšu un kapitāla tirgus komisijā aģentūrai LETA uzsvēra, ka "Swedbank" saskārās ar "tehniskām ķibelēm" bankas sistēmās un tām nav nekādas saistības ar klientu līdzekļu drošību bankā. "Cēlonis nav ārējs uzbrukums. Risinājums jau rasts. Mēs kā uzraugs esam saziņā ar banku un sekojam situācijai, arī CERT ir sadarbības režīmā. Banka klientus operatīvi informē visos saziņas kanālos," pauda banku uzraugs.

Pēc aktīvu apmēra "Swedbank" ir lielākā bankā Latvijā.

Latvijā

Tuvojoties Ziemassvētkiem un gada nogalei, “If Apdrošināšana” tehnoloģiju eksperti aicina iedzīvotājus pievērst uzmanību saviem paradumiem tiešsaistē. Svētku laikā, kad aktīvi iepērkamies internetā, saņemam daudz e-pasta vēstuļu ar it kā neticamiem piedāvājumiem. Pavadot vairāk laika virtuālajā vidē, ir būtiski parūpēties par savu digitālo higiēnu. Šogad ieteicams līdzās tradicionālajiem svētku pārsteigumiem padomāt par dāvanu sev un tuviniekiem – apzinātāku rīcību interneta vidē.

Svarīgākais