Pērn Latvijā veikti 241,96 miljoni braucienu ar sabiedrisko transportu

© Ģirts Ozoliņš/F64

Pērn kopumā Latvijā sabiedriskajā transportā veikti 241,96 miljoni braucienu, kas ir par 0,2% mazāk nekā gadu iepriekš, informēja Autotransporta direkcijā.

Piektdien notika Sabiedriskā transporta padomes sēde, kurā tika pārrunāti sabiedriskā transporta pakalpojumu nozari raksturojošie rādītāji.

Pērn no kopējā pārvadāto pasažieru skaita 80,36% tika pārvadāti republikas pilsētas maršrutos, 7,7% - reģionālos vietējās nozīmes maršrutos, 4,5% - reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutos un 7,48% - pārvadājumos pa dzelzceļu. Lai arī vērojams neliels kopējais pārvadāto pasažieru braucienu skaita samazinājums, reģionālajos starppilsētu nozīmes pārvadājumos pa dzelzceļu pārvadāto pasažieru skaits pieauga par 4,3%, reģionālajos starppilsētu nozīmes pārvadājumos ar autobusu - par 1,7% un reģionālajos vietējās nozīmes pārvadājumos ar autobusu - par 0,2%. Savukārt republikas pilsētas nozīmes maršrutos vērojams pārvadāto pasažieru braucienu skaita kritums par 0,8%.

Galvenie iemesli pasažieru pieaugumam reģionālajā maršrutu tīklā ir braukšanas maksas atvieglojumu apmēra palielināšana daudzbērnu ģimenēm, kā arī sabiedrisko transporta pakalpojumu kvalitātes celšana, dažādas pasažieru lojalitātes programmu ieviešana, maršrutu tīkla pilnveidošana un kontroles pastiprināšana.

Kopumā sabiedriskā transporta pārvadātāju faktiskie zaudējumi ir 195,916 miljoni eiro. Galvenie iemesli, kāpēc vērojams zaudējumu pieaugums, ir saistīts ar akcīzes nodokļa pieaugumu degvielai, minimālās algas pieaugumu un neapliekamā minimuma izmaiņām, OCTA un KASKO apdrošināšanas cenu pieaugumu, valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu un iedzīvotāju ienākumu nodokļa likmju izmaiņām, maksas par autoostu pakalpojumu izmantošanas pieaugumu, kā arī vidējā patēriņa cenu līmeņa kāpumu. Savukārt reģionālo pārvadājumu ar autobusiem izmaksas ir pieaugušas par 6,1% - vislielākais pieaugums ir saistīts ar degvielas izmaksām, transportlīdzekļu vadītāju darba algām, kā arī sabiedrisko transportlīdzekļu remontu un apkopi.

Tāpat Sabiedriskā transporta padome pārrunāja jautājumu par maršrutu tīkla apjomu 2020.gadam.

Autotransporta direkcija katru gadu precizē maršruta tīkla apjomu nākamajam pārskata gadam katram pārvadātājam, kas sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutos, savukārt Sabiedriskā transporta padome to apstiprina līdz 1.aprīlim.

Par pamatu ņemot maršrutu tīkla apjoma aprēķinus 2019.gada 1.februārī, pašreiz ir sagatavots prognozētais maršrutu tīkla apjoms 2020.gadam, un kopējais plānotais nobraukums veido 84 691 576 kilometrus. Plānots, ka starppilsētu nozīmes autobusu maršrutu nobraukums būs 41 778 736 kilometri, dzelzceļa maršrutos - 5 566 145 kilometri, Latgales reģionā - 7 069 424 kilometri, Rīgas reģionā - 13 433 847 kilometri, Vidzemes reģionā - 6 537 608 kilometri, Zemgales reģionā - 5 209 741 kilometrs un Kurzemes reģionā - 5 096 075 kilometri.

Sabiedriskā transporta padome ir koleģiāla institūcija, kas izskata ar sabiedriskā transporta pakalpojumu pārzināšanu un organizēšanu saistītus jautājumus. Padomes darbu nodrošina Autotransporta direkcija.

Latvijā

Šodien "Latvenergo" ēkā Pulkveža Brieža ielā tika pasniegtas AS "Latvenergo" un Latvijas Zinātņu akadēmijas Gada balvas enerģētikā. Ar gada balvām enerģētikā tiek apbalvoti jaunie zinātnieki, kuri piedāvā inovatīvus risinājumus, tāpat apbalvoti pētījumi ar būtisku devumu enerģētikas attīstībā, kā arī tiek godināts mūža ieguldījums, piešķirot Alfrēda Vītola balvu.

Svarīgākais