Soli tuvāk tam, lai atteiktos no obligātās prasības autovadītājiem ņemt līdzi vadītāja apliecību

© Kaspars Krafts/F64 Photo Agency

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija šodien izskatīšanai otrajā lasījumā atbalstīja likuma grozījumus, kas paredz atteikties no obligātās prasības autovadītājiem ņemt līdzi vadītāja apliecību, ja līdzi būs personu apliecinošs dokuments, informēja Parlamenta preses dienestā.

Attiecīgos grozījumus Saeimā iesniedzis satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Transportlīdzekļa vadītājam, par kura tiesībām vadīt transportlīdzekli izdarīts ieraksts transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā vai traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā, pārvietojoties Latvijas teritorijā, līdzi nebūs nepieciešama vadītāja apliecība, ja līdzi būs personu apliecinošs dokuments, paredz komisijā atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā.

Tāpat, lai mazinātu administratīvo slogu, ar likuma grozījumiem paredzēts noteikt, ka transportlīdzekļa vadītājam nebūs nepieciešams vadāt līdzi transportlīdzekļa reģistrācijas dokumentus Latvijas teritorijā, ja līdzi būs personu apliecinošs dokuments.

Vienlaikus likumprojekts paredz uzdevumu Ministru kabinetam pieņemt grozījumus nepieciešamajos noteikumos, paredzot, ka mopēdi un motocikli var pārvietoties ceļa joslā, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajam transportam. Plānots, ka Ministru kabinetam šie grozījumi būs jāveic ne vēlāk kā līdz 1.augustam. Valsts tiesu ekspertīžu biroja eksperts Oskars Irbītis klātesošos informēja, ka tas varētu samazināt ceļu satiksmes negadījumos ievainoto motociklistu skaitu par 10-15% procentiem.

Ar likuma grozījumiem paredzēts paplašināt arī robežsargu tiesības satiksmes organizācijā, nosakot, ka robežsargi Valsts robežsardzes uzdevumu veikšanai varēs izvietot, uzstādīt un noņemt satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus, par to informējot ceļu pārvaldītāju.

Tāpat ar grozījumiem paredzēts noteikt, ka speciālo militāro tehniku būs tiesīgs vadīt profesionālā dienesta karavīrs vai zemessargs arī ar B kategorijas transportlīdzekļu apliecību. Pašlaik spēkā esošais regulējums paredz, ka šādu tehniku var vadīt tikai ar TR1 vai TR2 kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecību. Grozījumi rosināti, lai taupītu valsts finanšu līdzekļus un laika resursus, sagatavojot karavīrus un zemessargus traktortehnikas vadītāja apliecības iegūšanai, jo gandrīz ikvienam karavīram vai zemessargam ir transportlīdzekļa vadītāja apliecība, bet reti kuram ir traktortehnikas vadītāja apliecība, atzīmē grozījuma autori Aizsardzības ministrijā.

Ar likumprojektu paredzēts precizēt arī tahogrāfa uzstādīšanas un pārbaudes nosacījumus, tehniskās apskates nosacījumus M1 kategorijas transportlīdzekļiem, kurus izmanto komercpārvadājumos, un citus jautājumus.

Lai grozījumi stātos spēkā, tie divos lasījumos vēl jāatbalsta Saeimai.

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais