Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Latvijā

"Saskaņa" rosina atcelt "divu veselības grozu" sistēmu

© Dmitrijs Šuļžics/F64 Photo Agency

Opozīcijas partija "Saskaņa", kura savas darbības izcelšanai ir pieteikusi savu "ēnu kabinetu", rosina atcelt "divu veselības grozu" sistēmu, kā arī novirzīt autoceļiem 80% ieņēmumu no akcīzes nodokļa par naftas produktiem, informēja politiskā spēka pārstāve Katrīna Iļjinska.

Kopumā "Saskaņa" ir iesniegusi četrus likumprojektu grozījumus. "Saskaņas" iesniegtie grozījumi Veselības aprūpes finansēšanas likumā atcelt tā saucamo "divu grozu" sistēmu veselības pakalpojumu pieejamībā.

Partijas iesniegtie grozījumi likumā "Par autoceļiem" paredz novirzīt 80% ieņēmumu no akcīzes nodokļa par naftas produktiem valsts autoceļu sakārtošanai un atjaunošanai, sākot ar 2020. gadu. Šādi grozījumi esot nepieciešami, lai "novērstu katastrofu ceļu jomā", kura tuvojoties līdz ar Eiropas Savienības finansējuma izsīkšanu autoceļiem, pauž opozīcijas politiķi.

Tāpat iesniegti grozījumi Saeimas Kārtības rullī un Ministru kabineta iekārtas likumā, kas paredz, ka Ministru kabinets (MK), pieņemot kādu jaunu regulējumu, atceļ divus spēkā esošus, bet nedarbojošos noteikumus vai instrukcijas. "Jau pašlaik ir izveidojusies situācija, kad arvien jauni MK noteikumi nonāk pretrunā ar jau esošajiem un pat nesen pieņemtiem noteikumiem. Birokrātija pieņemas spēkā, bet tik un tā nevienam vairs nav skaidrs, kuri noteikumi tad ir jāievēro," apgalvo deputāte Inga Goldberga (S).

Tāpat "Saskaņa" iesniegsui priekšlikumus noteikt minimālo mēnešalgu 500 eiro apmērā, neapliekamo minimumu 500 eiro apmērā, kā arī paaugstināt bērnu pabalstus līdz 50, 100 un 150 eiro mēnesī attiecīgi par pirmo, otro un trešo bērnu no 2021. gada.

Savukārt "Saskaņas" finanšu ministra amata kandidāte, deputāte Ļubova Švecova ir pieķērusies Aizsardzības ministrijas budžeta vērtēšanai un aicina jautājumu par bruņotu auto iegādi risināt, novirzot tam atvēlētos 200 miljonus vietējiem ražotājiem. Švecova domā, ka Latvijas autobūves inženieru spējas šajā jomā apliecinot Andra Dabmja uzņēmums Ogrē, kas gan nenodarbojas ar automašīnu sērijveida ražošanu.