Uzsākta jaunas internetbankas izveide; tajā plānots investēt vismaz vienu miljonu eiro

© Attēlam ir ilustratīva nozīme/Pixabay

Šodienas finanšu uzņēmumu izaicinājumi ir mūsdienu digitālo iespēju un ar tām saistīto risinājumu ieviešana. "Baltic International Bank" uzsākusi darbu pie uzlabotas internetbankas versijas, kurā lietotāju ērtībām būs iekļauti funkcionalitātes un drošības uzlabojumi, kā arī papildināts un pilnveidots sniegto pakalpojumu klāsts. Topošā internetbanka būs platforma jaunu produktu un pakalpojumu attīstībai nākotnē.

Jauno digitālās infrastruktūras risinājumu banka izstrādā sadarbībā ar Baltijas vadošo IT kompāniju "Etronika", un internetbankas izveidē plānots investēt aptuveni vienu miljonu eiro. Pašlaik pabeigta internetbankas projekta 1. fāze, un tās pirmo versiju plānots nodot klientiem testēšanai, sākot no šī gada jūnija. Tālāk vasaras beigās sāksies pakāpeniska pāreja uz jauno internetbankas versiju visiem klientiem, kas tupināsies līdz šī gada oktobrim, kad jaunā internetbanka būs pieejama visiem klientiem.

„Konkurētspējīgajā finanšu nozares vidē mums nepārtraukti ir jābūt ātriem, inovatīviem un stratēģiskiem savos lēmumos. Tāpēc nepārtraukti attīstām digitālos kanālus un investējam savā infrastruktūrā - tas ir būtiski, lai nodrošinātu ērtus un kvalitatīvus pakalpojumus saviem klientiem. Jaunie tehnoloģiskie risinājumi palīdz palielināt bankas piedāvāto pakalpojumu vērtību," stāsta Guntars Reidzāns „Baltic International Bank” valdes loceklis.

Reidzāns atzīmē, ka, apvienojot nozares speciālistus un pārzinot klientu paradumus, tiks izveidota internetbanka, kas ļaus klientiem ietaupīt laiku un plānot finanses, saņemot tikai nepieciešamāko informāciju un ļaujot operatīvi veikt investīcijas un citus finanšu darījumus, jūtoties pārliecinātiem par savu datu un līdzekļu drošību.

Plānotie uzlabojumi nodrošinās vienkāršu un ērtu finanšu pārskatu un darījumu veikšanu, kas uzlabos klientu apkalpošanas pieredzi. Izmaiņas tiks veiktas arī internetbankas dizainā - ejot līdzi tehnoloģiju attīstības tendencēm, tas ir veidots responsīvs un pielāgojas klienta digitālās ierīces ekrānam. Lietotājam būs iespēja personalizēt konta pārskatu, izvēloties sev aktuālu informāciju un tā vizuālo noformējumu, kā arī pielāgot lapas dizainu atbilstoši savām vēlmēm.

"Baltic International Bank” digitālo kanālu attīstības vadītājs Jānis Osis uzsver, ka "īpaša uzmanība tiek pievērsta kā klientu ērtībai, tā arī drošībai". Tiks izveidots gan vienots kopsavilkuma ekrāns par kontiem un produktiem, gan ērta internetbankas navigācija, gan pilnveidots OneSpan mobilā digipasa risinājums, kas ļaus autentificēt klientu un apstiprināt darījumus ar “push notification” jeb mobilā paziņojuma metodi, noteikti uzlabos lietotāja pieredzi. Tāpat tiks pilnveidoti jau ieviestie AML jeb noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas sistēmas iestatījumi.

Osis skaidro, ka bankas drošības un reizē arī klientu ērtību veicināšanai turpmāk Finanšu instrumentu tirgus direktīvas (MIFID) anketu un Pazīsti savu klientu (Know your customer) anketu būs iespējams aizpildīt internetbankas klienta profilā.

Projekta izstrādātājs ir Lietuvas IT uzņēmums „Etronika”, kas jau gandrīz 20 gadus specializējies finanšu pakalpojumu nozarē Baltijā, veidojot un piedāvājot inovatīvus digitālos risinājumus ar galveno uzsvaru uz drošību un klientu ērtību.

IT uzņēmuma "Etronika” vadītājs Arnoldas Jankūnas norāda: „Regulāri uzlabojami ir nepieciešamība - attīstoties digitālajai videi un iespējām, parādās arī jauni draudi, tāpat jāņem vērā arī mainīgie likumdošanas regulējumi. Uzlabojot digitālo mijiedarbību, mēs padarīsim šo internetbankas platformu efektīvāku un lietotājam draudzīgāku - rezultātā tiks radītas jaunas iespējas gan klientiem, gan bankai.”

Arī maksājumu apstrādes ziņā ir jaunievedumi, kas būtiski uzlabos internetbankas lietošanas pieredzi un samazinās darbību veikšanai nepieciešamo laiku. Jaunās internetbankas ietvaros ir iespējams veikt vairāku līmeņu maksājumu parakstīšanu un pieteikumu apstiprināšanu, ir ieviesti ātrie maksājumi, tos ērti izvēloties no saņēmēju saraksta. Ātrai un ērtai vairāku maksājumu apstrādei ir ieviests maksājumu imports un maksājumu pārskatu eksports, vairāku maksājumu vienlaicīga apstiprināšana, kā arī gudrā maksājumu forma, kas pielāgojas atkarībā no klienta ievadītās informācijas. Bet ērtāku saziņu ar banku nodrošinās privātbaņķieris viena klikšķa attālumā.

Jaunās internetbankas izveide ir tikai daļa no virknes ieviešamo jauninājumu, ko banka plāno īstenot. Nākotnē sagaidāmi arī ātrie maksājumi, „open banking” jeb atvērtā bankas sadarbības platforma, ieguldījumu un investīciju produktu līnija „Investīciju izvēlne” un citi risinājumi, kas atvieglos un uzlabos klientu apkalpošanas pieredzi.

Svarīgākais