Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Latvijā

PVD pērn saņēmis četras sūdzības par pārtikas veikalos nejauši iekļuvušiem putniem

© Ģirts Ozoliņš/F64 Photo Agency

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pērn saņēmis četras sūdzības par pārtikas veikalos nejauši iekļuvušiem putniem, pastāstīja PVD Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Ilze Meistere.

"Nevarētu teikt, ka putni tirdzniecības vietās būtu bieža parādība, taču, ja dienests saņem sūdzību par šādu gadījumu, tad veic pārbaudi un brīdina tirgotāju, ka šādām situācijām atkārtoties nevajadzētu, vai arī jādara viss, lai to atrisinātu," viņa piebilda.

Meistere sacīja, ka putniem tirdzniecības vietā atrasties nevajadzētu, ņemot vērā to, ka pārtikas tirgotājam ir jānodrošina atbilstoši higiēnas apstākļi pārtikas tirdzniecības vietā, novēršot jebkādus pārtikas piesārņojuma riskus. Ja tomēr kāds putns veikalā ir iekļuvis, tirgotājam jāparūpējas par to, lai tas izkļūtu ārā, ko tirgotāji parasti arī dara.

Pēc Meisteres teiktā, konstatējot tādus pārkāpumus, kas potenciāli apdraudēt patērētāju veselību, PVD inspektors var piemērot arī naudas sodu. Taču par vienu veikalā iekļuvušu un savlaicīgi evakuētu zvirbuli naudas sodus nepiemēro. Ja ir citi higiēnas prasību pārkāpumi, tad tiek piemērots sods.

"Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule aģentūrai LETA pastāstīja, ka mazumtirgotājs ir informēts par atsevišķiem gadījumiem, kad veikalā ielido putni, precīzāk, zvirbuļi. "Šādu aktivitāti pārsvarā novērojam aukstā laikā, kad putni meklē siltumu. Regulāri situāciju monitorējam un ikdienā sadarbojamies ar uzņēmumu, kas nodarbojas ar putnu izķeršanu," teica Dupate-Ugule.

Vienlaikus Dupate-Ugule atzīmēja, ka tomēr praksē ne vienmēr izdodas situāciju pietiekami operatīvi atrisināt, jo novērots, ka "zvirbuļi ir neticami atjautīgi un izveicīgi putni un spēj atrast veidus kā izvairīties no vairāku līmeņu aizsardzības", kā piemēram, rampas jeb noliktavas ieejai ir īpašas žalūzijas, kas apgrūtina zvirbuļu iekļūšanu veikalā.

Tāpat viņa piebilda, ka pieeja atvērtai pārtikai ir ierobežota, jo liela daļa produkti ir safasēti un atrodas vitrīnās, kā arī naktī pārtika tiek apklāta.

Savukārt mazumtirgotāja "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību vadītāja Dace Preisa aģentūrai LETA atzīmēja, ka, ja veikalā iekļuvis kāds putns un veikala darbiniekiem neizdodas saviem spēkiem viesi izvadīt no veikala telpām, arī "Rimi Latvia" izsauc sadarbības uzņēmumu, kas specializējies šādu situāciju risināšanā, un pēc notveršanas nogādā putnu atpakaļ dabā.