Pagarina termiņu elektrovilcienu iepirkuma konkursā iesniegto sūdzību izskatīšanai

© F64 Photo Agency

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) līdz 25.janvārim pagarinājis termiņu lēmuma pieņemšanai par AS "Pasažieru vilciens" piepilsētas pasažieru elektrovilcienu iepirkuma konkursā iesniegtajām sūdzībām, liecina IUB mājaslapā pieejamā informācija.

IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija 18.decembrī, izskatot Čehijas "Škoda Vagonka" un Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) iesniegtās sūdzības par "Pasažieru vilciens" rīkoto sarunu procedūru "Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība" konstatēja, ka, ievērojot izskatāmās lietas apjomu, iesniegumos norādīto faktu un apstākļu pilnīgai izvērtēšanai ir nepieciešams pagarināt lēmuma pieņemšanas termiņu.

Komisija pieņēmusi starplēmumu, kas paredz pagarināt lēmuma par lietas izskatīšanu pēc būtības pieņemšanas termiņu līdz šī gada 25.janvārim.

"Pasažieru vilciena" pārstāve Agnese Līcīte aģentūrai LETA iepriekš sacīja, ka uzņēmums pilnībā respektē visu pretendentu tiesības likumā noteiktajā kārtībā vērsties IUB ar sūdzībām, un tieši IUB ir iestāde, kas pieņems lēmumu par sūdzību pamatotību vai, gluži otrādi, nepamatotību.

"IUB iesniegtas jauno elektrovilcienu iepirkuma pretendentu sūdzības, kurās tie apšauba iepirkuma procesa gaitu, sākot ar pārējo pretendentu kvalifikāciju, kas tika vērtēta 2015.gadā iepirkuma pirmās kārtas ietvaros, līdz pat iepirkuma rezultāta paziņošanai. Tostarp tiek apšaubīti piedāvājumu vērtēšanas nosacījumi, ir norādīts uz iespējamiem tiesību aktu pārkāpumiem sarunu procedūrā un finanšu piedāvājumu vērtēšanā, apšaubīta citu pretendentu iesniegtā informācija, kā arī citu piedāvājumu tehniskā un tehnoloģiskā atbilstība iepirkuma nolikumam," teica Līcīte.

Tāpat ziņots, ka "Pasažieru vilciens" par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina Spānijas uzņēmumu "Patentes Talgo S.L.", ("Talgo"), kura piedāvātā līgumcena ir 225 303 262 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

"Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis skaidroja, ka "Talgo" piedāvājums bija saimnieciski izdevīgākais visā vilcienu paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Jautāts, kādas bija pārējo pretendentu piedāvātās līgumcenas, Grigulis sacīja, ka nākamais izdevīgākais piedāvājums bija par nepilniem 20 miljoniem eiro dārgāks.

Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, CAF un "Škoda Vagonka".

Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un "Stadler", par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču "Stadler" ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās "Hyundai Rotem" un "Stadler". Labākās cenas piedāvājumu iesniedza "Hyundai", taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no "Stadler" nav finansējuma, un "Pasažieru vilciens" līgumu nenoslēdza.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Svarīgākais