Žurnālistam jāizdara skaidra izvēle - vadīt raidījumus vai tikai piedalīties reklāmas klipos, biznesa portālam "Nozare.lv" Nacionālās radio un televīzijas padomes (NRTP) nostāju pauda padomes pārstāve Dārija Juškeviča.
Žurnālistam jāizdara skaidra izvēle - vadīt raidījumus vai tikai piedalīties reklāmas klipos, biznesa portālam "Nozare.lv" Nacionālās radio un televīzijas padomes (NRTP) nostāju pauda padomes pārstāve Dārija Juškeviča.
Padome tuvākajā laikā plāno izsūtīt vēstuli visiem Latvijas elektroniskajiem medijiem ar atgādinājumu par Radio un televīzijas likuma 22.panta ceturto daļu, kas paredz, ka "reklāmā, izņemot pašreklāmu, un televeikalā nedrīkst izmantot tādu personu tēlus un balss materiālu, kuras regulāri vada ziņu vai sabiedriski aktuālu problēmu raidījumus".
Iemesls šādai vēstulei ir Latvijas Radio (LR) un telekompānijas LNT raidījuma "TOP 10" vadītāja Haralda Burkovska piedalīšanās arī komercreklāmās. Burkovskis vadījis arī politisko diskusiju raidījumu ciklu "Tautas deklarācijas nedēļa", kuru finansēja arī sabiedriska organizācija "Par labu Latviju".
Burkovskis gan iepriekš norādīja, ka viņš vadot "šovus", uz kuru likuma norma neattiecas.
NRTP izskatījusi iespējamo Radio un televīzijas likuma 22. panta pārkāpumu, jo Burkovskis piedalās arī reklāmās, kaut gan likums aizliedz reklāmā izmantot tādu personu tēlus un balss materiālu, kas regulāri vada ziņu vai sabiedriski aktuālu problēmu raidījumus.
Juškeviča "Nozare.lv" atzina, ka patlaban padome nolēmusi publiski paust savu viedokli un atgādināt raidorganizācijām par likuma normu un tikai gadījumā, ja aizrādījums netiks ņemts vērā, apsvērs iespēju vērsties pret raidorganizācijām.