Vēlas gūt atlīdzību par PVN nemaksātāju uzrādīšanu policijā: Tas vairs nav normāli!

© F64

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par iespēju saņemt atlīdzību par pievienotās vērtības nodokļa (PVN) nemaksātāju uzrādīšanu policijā.

Kā iniciatīvas autors norādīts Inguss Pušmucāns. Viņš uzsvēra, ka esot virkne uzņēmumu, kas nemaksā PVN, un to varot novērot "ik uz soļa" - auto servisos, tirgū, atpūtas namos, auto plačos, skaistuma salonos utt.

Iniciatīvas autors zināja stāstīt, ka bieži tiekot piedāvāti divi varianti - ar čeku vai bez. "Citreiz pat sanāk situācijas, kad esi gatavs norēķināties, un, pieminot, ka maksāsi bezskaidrā naudā, no uzņēmēja puses izskan piedāvājums samaksāt vēl plus 20%, jo, redz, šī nauda ies oficiālo ceļu. Tas vairs nav normāli!" dusmojas Pušmucāns.

Ēnu ekonomika gremdē gan godīgos uzņēmējus, gan valsti kopumā, jo nemaksātāju dēļ tiek celti citi nodokļi, norādīja Pušmucāns, piebilstot, ka, piespiežot visus godīgi maksāt nodokļus, radīšoties papildu ienākumi budžetā un arī jautājumi par esošo nodokļu samazināšanu ritēšot raitāk.

Dažās valstīs valdības izsludina atlīdzību par pārkāpēju notveršanu, pastāstīja idejas autors. Piemēram, Norvēģijā, ja civiliedzīvotājs pieķer un nofilmē ceļu satiksmes pārkāpēju un ziņo par to policijai, tad policija dodas uz iespējamo pārkāpēja notveršanas vietu. Ja pārkāpējs tiek notverts, tad ziņotājam tiek piešķirta finansiāla atlīdzība.

Pušmucāna ieskatā, ja iedzīvotāji zinās, ka ik uz soļa tie var tikt notverti, tad pārkāpēju daudzums krasi samazinātos. Tāpēc viņš piedāvā, ka, ziņojot policijai par neizsniegtiem čekiem par pakalpojumu vai pirkumu, ziņotājs saņemtu finansiālu atlīdzību, savukārt PVN nemaksātājs saņemtu bargu sodu.

Latvijā

Celtniecības sadārdzinājumi, lielo projektu vēl lielākās izmaksas, inflācijas procents būvniecībā, kas jau kļuvis par atsevišķu rādītāju ekonomikas datos — visi šie cenu pieaugumi galu galā atspoguļojas preču un produktu cenās, sitot pa gala patērētāju makiem. Laiks apskatīt ziloni istabā, kāpēc pie mums gatavais objekts nereti izrādās pat divkārt dārgāks, nekā bija plānots — un te nerunāsim pat ne par “Rail Baltica”.

Svarīgākais