Neatliekamās medicīniskās palīdzības (NMP) dienesta vadītājs Armands Ploriņš lūdzis sākt izmeklēšanu un saukt pie atbildības tās personas, kuras Jūrmalā nepamatoti saukušas ātrās palīdzības dienestu. Pirmais šāds izsaukums bijis šonakt īsi pēc pusnakts, kad dienests tikko kā bija uzsācis darbu Jūrmalā, nra.lv pastāstīja NMP dienesta speciāliste Ilze Bukša. Izsaukums bijis uz pludmali, taču tur sastaptais vīrietis teicās nekom nezinām.
Šodien bijuši vairāk nekā padsmit zvani uz NMP dienesta Rīgas reģionālo centru, kas tagad atbild par ātrās palīdzības sniegšanu Jūrmalā. Brigādes ir izvietotas trīs vietās Jūrmalā - Vaivaros, Jaundubultos un Dzintaros.
Vairāko gadījumos cilvēki vienkārši zvanījuši un ierunājuši dažādus tekstus, kas nebija saistīti ar nepieciešamību pēc ātrās palīdzības. Taču trijos gadījumos ātrā palīdzība tiešām tika izsaukta uz konkrētu adresi, kurā netika sastapts neviens pacients. "Bija tāda adrese, kur vispār neviena nebija, bet bija arī vietas, kur mediķi sastapa cilvēkus, kuri sacīja, ka neko par ātro izsaukumu nezina," nra.lv saka I. Bukša. Tā kā šādu zvanu bijis vairāk nekā desmit, NMP dienests uzskata, ka tā ir apzināto veidota akcija vai provokācija, lai kavētu dienesta darbu. Tomēr šiem cilvēkiem jāatceras, ka pēc zvaniem var noteikt numuru, no kura zvanīts un to, visticamāk, darīs policija.
Vienā gadījumā neatliekamās palīdzības dienestam zvanījis kāds cilvēks un sacījis, ka visi izsaukumi esot jāpāradresē SIA Jūrmalas ātrā palīdzība - ātrās palīdzības dienestam, kas līdz šim nodrošināja jūrmalniekus ar ātro palīdzību.
Jūrmalas ātrās palīdzības valdes priekšsēdētājs Uldis Ciekurs sacīja, ka viņš nespējot šo situāciju komentēt, jo par šādiem zvaniem nezinot. Taču paralēli NMP dienestam darbu turpina arī viņa vadītā ātrā palīdzība, kurai šodien arī bijuši izsaukumi. U. Ciekurs tikai bija pārsteigts par NMP dienesta rīcību, kas likusi noslēgt pašvaldības ātrajai palīdzībai pieeju operatīvajiem tālruņiem, proti, Jūrmalas ātro palīdzībun nevar sazvanīt pa telefonu 03 vai 112.