Latviju šķērsojis vēsturē garākais un smagākais kravas vilciena sastāvs

© LDz

Šonedēļ Latvijas teritoriju tranzītā no Krievijas uz Kaļiņingradu šķērsoja garākais un smagākais kravas vilciena sastāvs visā Latvijas dzelzceļa vēsturē – tā sastāvā bija 75 ritošā sastāva vienības, un vilciens kopumā svēra 7460 tonnu. Vilciens Latvijā ieradās no Pitalovas, no Rēzeknes tika nogādāts Daugavpilī, bet turienes savukārt – caur Lietuvu savā galamērķī.

Standarta kravas vilciens ir līdz 57 vienībām garš un nepārsniedz 6000 tonnu, bet visbiežāk pa “Latvijas dzelzceļa” (LDz) infrastruktūru pārvietojas ap 3000 tonnu smagi kravas vilcieni.

Ņemot vērā, ka šonedēļ apstrādātais vilciena sastāvs pārsniedza ierasto svaru, tā vilkšanai tika norīkotas divas divsekciju lokomotīves. Tik apjomīgas kravas tranzīts kalpoja par sava veida testu gan LDz tehniskajiem dienestiem (kustības vadības speciālistiem, dispečeriem, “LDz Cargo” speciālistiem u.c.), gan arī Latvijas muitas un robežsardzes struktūrām.

LDz viceprezidents tehniskās vadības jautājumos Ēriks Šmuksts atzīst, ka visi dienesti un iesaistītās struktūras sekmīgi tikušas galā ar šī kravas vilciena apstrādi. “Tas pierāda, ka spējam sekmīgi strādāt arī nestandarta situācijās, un vienlaikus apliecina, ka kvalitatīvai, mūsdienīgai infrastruktūrai ir liela nozīme. Tādēļ ļoti būtiska ir plānotā Daugavpils šķirotavas modernizācijas un stacijas attīstības projektu īstenošana, kā arī citi infrastruktūras attīstības projekti, kas nākotnē ļaus vēl vienkāršāk nodrošināt efektīvu kravu apstrādi, un līdz ar to šādu pagaidām nestandarta sastāvu apstrāde varētu kļūt par regulāru ikdienas darbu,” norāda LDz viceprezidents.

Latvijā

Otrdien valdības sēdē tika izskatīts daudzmiljardu dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” sasāpējušais jautājums. Kā jūs domājat, ar ko bija aizņemti ministri, kamēr tika izskatīts šis Latvijas valstij un tautai (bet ne viņiem pašiem personīgi) arhisvarīgais jautājums?

Svarīgākais