Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Latvijā

"Rimi" vērsīsies tiesā pret PTAC piemēroto 20 000 eiro sodu

© Vladislavs Proškins, F64 Photo Agency

Kā iepriekš ziņots, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir piemērojis SIA „Rimi Latvia” soda naudu 20 000 EUR apmērā par negodīgu akciju, kuras ietvaros patērētājiem, sakrājot noteiktu skaitu uzlīmju, tika piedāvāts iegādāties dažādas zīmola Bosch preces ar atlaidi līdz 62%. Pārbaudes gaitā izrādījās, ka piedāvājumā ietverto zīmola Bosch preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides. Savu atbildi sniedzis "Rimi Latvia".

"Rimi Latvia nepiekrīt PTAC interpretācijai par konkrēto uzlīmju kampaņu. Tās mehānisms, cenas un principi tika veidoti sadarbībā ar konkrēto ražotāju - Bosch. Šī kampaņa, sadarbībā ar Bosch, ir tikusi realizēta daudzās valstīs, to vidū, piemēram, tādos pazīstamos tīklos kā REWE un EDEKA Vācijā. Uz šādiem pat principiem tā tika īstenota arī Latvijā. Tuvākajā laikā vērsīsimies tiesā, lai apstrīdētu šo PTAC lēmumu, jo kategoriski nevaram piekrist PTAC nostājai," norāda Rimi Latvia Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte.

Saskaņā ar PTAC rīcībā esošo informāciju, piedāvājumā ietverto zīmola Bosch preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides.

RIMI centās attaisnot savu rīcību minot, ka piedāvājums ir tikai vienas pārdošanas kampaņas projekts un nav vērtējams kā akcija, kā arī piedāvājumā ietverto preču cenas tika noteiktas, vadoties pēc tirgus izpētes. Taču PTAC ieskatā RIMI nebija veicis pienācīgu tirgus izpēti tieši Baltijas tirgū.

PTAC uzskata, ka RIMI, reklamējot piedāvājumu, ir īstenojusi negodīgu komercpraksi, jo reklāma maldināja par piedāvājuma - iegādāties BOSCH preces ar ievērojamu atlaidi - izdevīgumu un tādējādi patērētājs varēja pieņemt tādus lēmumus par darījuma veikšanu, kādus viņš citādi nebūtu pieņēmis, piemēram, iepirkties par lielākām naudas summām RIMI veikalu tīklā, lai varētu iegādāties konkrētās preces ar atlaidi. No lietas materiāliem izriet, ka RIMI rīcība, izmantojot dažādus Piedāvājuma izplatīšanas veidus (veikali, sociālie tīkli, tīmekļvietnes), norāda uz to, ka šī komercprakse bija vērsta uz plašu patērētāju kolektīvo ekonomisko interešu ietekmēšanu. Tātad, RIMI ir pārkāpis patērētāju tiesību regulējošos normatīvos aktus, proti, pārkāpums ir būtisks, jo Sabiedrības īstenotā komercprakse ir adresēta lielam patērētāju lokam.

PTAC ir pieņēmis lēmumu, ar kuru:

1. Aizliedz negodīgu komercpraksi, ja tā vēl nav uzsākta, bet ir paredzama;

2. Piemēro soda naudu 20 000 EUR (divdesmit tūkstoši eiro, 00 centi) apmērā.

Turpmāk, PTAC aicina patērētājus būt vērīgiem, piesardzīgiem, un, neskatoties uz piedāvājumos lietotajiem saukļiem vai apzīmējumiem “atlaide”, “akcija” vai tamlīdzīgi, salīdzināt vienādu preču cenas dažādās tirdzniecības vietās pirms pieņemt lēmumu par izvēlētās preces iegādi. Ne vienmēr piedāvājumos norādītā lielākā cena nozīmē arī preces sākotnējo cenu pirms atlaides, bet mazākā cena - preces cenu ar atlaidi. Salīdzinot piedāvājumos ietvertās preces un to cenas ar citās Latvijas tirdzniecības vietās (interneta veikalos) piedāvātajām precēm, jāpievērš uzmanība tam, vai redzamās preces ir tādu pašu modeļu preces, kuras tiek piedāvātas arī citos veikalos, īpaši tad, ja piedāvājumā nav norādīts konkrēts preces modelis, bet tikai minēts preces nosaukums.