RIMI saņem bargu naudas sodu par akciju, solot neesošu atlaidi BOSCH precēm

© f64

PTAC soda SIA “RIMI LATVIA” par negodīgas komercprakses īstenošanu Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir piemērojis SIA „RIMI LATVIA” soda naudu  20 000 EUR apmērā par negodīgu akciju, kuras ietvaros patērētājiem, sakrājot noteiktu skaitu uzlīmju, tika piedāvāts iegādāties dažādas zīmola BOSCH preces ar atlaidi līdz 62%. Pārbaudes gaitā izrādījās, ka piedāvājumā ietverto zīmola BOSCH preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides.

Saskaņā ar PTAC rīcībā esošo informāciju, piedāvājumā ietverto zīmola BOSCH preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides.

RIMI centās attaisnot savu rīcību minot, ka piedāvājums ir tikai vienas pārdošanas kampaņas projekts un nav vērtējams kā akcija, kā arī piedāvājumā ietverto preču cenas tika noteiktas, vadoties pēc tirgus izpētes. Taču PTAC ieskatā RIMI nebija veicis pienācīgu tirgus izpēti tieši Baltijas tirgū.

PTAC uzskata, ka RIMI, reklamējot piedāvājumu, ir īstenojusi negodīgu komercpraksi, jo reklāma maldināja par piedāvājuma - iegādāties BOSCH preces ar ievērojamu atlaidi - izdevīgumu un tādējādi patērētājs varēja pieņemt tādus lēmumus par darījuma veikšanu, kādus viņš citādi nebūtu pieņēmis, piemēram, iepirkties par lielākām naudas summām RIMI veikalu tīklā, lai varētu iegādāties konkrētās preces ar atlaidi. No lietas materiāliem izriet, ka RIMI rīcība, izmantojot dažādus Piedāvājuma izplatīšanas veidus (veikali, sociālie tīkli, tīmekļvietnes), norāda uz to, ka šī komercprakse bija vērsta uz plašu patērētāju kolektīvo ekonomisko interešu ietekmēšanu. Tātad, RIMI ir pārkāpis patērētāju tiesību regulējošos normatīvos aktus, proti, pārkāpums ir būtisks, jo Sabiedrības īstenotā komercprakse ir adresēta lielam patērētāju lokam.

Ņemot vērā, ka RIMI īstenotā komercprakse ir atzīstama par negodīgu, kā arī apstākli, ka veikals šādus speciālos piedāvājumus periodiski piedāvā un varētu piedāvāt patērētājiem arī nākotnē, kā arī to, ka uzņēmums izdarīto pārkāpumu neatzīst un nav gatavs veikt labprātīgās darbības, lai nepieļautu līdzīgu pārkāpumu atkārtošanos, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir pieņēmis lēmumu, ar kuru:

1. Aizliedz negodīgu komercpraksi, ja tā vēl nav uzsākta, bet ir paredzama;

2. Piemēro soda naudu 20 000 EUR (divdesmit tūkstoši eiro, 00 centi) apmērā.

Turpmāk, PTAC aicina patērētājus būt vērīgiem, piesardzīgiem, un, neskatoties uz piedāvājumos lietotajiem saukļiem vai apzīmējumiem “atlaide”, “akcija” vai tamlīdzīgi, salīdzināt vienādu preču cenas dažādās tirdzniecības vietās pirms pieņemt lēmumu par izvēlētās preces iegādi. Ne vienmēr piedāvājumos norādītā lielākā cena nozīmē arī preces sākotnējo cenu pirms atlaides, bet mazākā cena - preces cenu ar atlaidi. Salīdzinot piedāvājumos ietvertās preces un to cenas ar citās Latvijas tirdzniecības vietās (interneta veikalos) piedāvātajām precēm, jāpievērš uzmanība tam, vai redzamās preces ir tādu pašu modeļu preces, kuras tiek piedāvātas arī citos veikalos, īpaši tad, ja piedāvājumā nav norādīts konkrēts preces modelis, bet tikai minēts preces nosaukums.

Svarīgākais