airBaltic iesūdz tiesā Rīgas lidostu un vēršas Konkurences padomē

© F64

Nacionālā lidsabiedrība airBaltic cels prasību tiesā 5,9 miljonu latu apmērā pret starptautisko lidostu “Rīga”, lai kompensētu airBaltic radītos zaudējumus, kas veidojušies nevienlīdzīgi paaugstināto maksu dēļ.

Aviokompānijai ir pamats uzskatīt, ka airBaltic par starptautiskās lidostas “Rīga” pakalpojumiem maksā divkārt augstāku maksu nekā Ryanair. airBaltic ir informācija, ka Ryanair kopš pērnā gada novembra nav maksājusi par Latvijas gaisa satiksmes pakalpojumiem.

Tāpat lidsabiedŗiba lūgs Konkurences padomei izvērtēt starptautiskās lidostas “Rīga” ļaunprātīgu monopolstāvokļa izmantošanu, iekasējot dažādas maksas no aviokompānijām un diskriminējot vietējo aviopārvadātāju.

2009. gada 1.novembrī starptautiskajā lidostā “Rīga” stājās spēkā jauni tarifi, kas atcēla līdz tam piemērotās apjoma atlaides aviokompānijām. Latvijas nacionālajai aviokompānijai ir pamats uzskatīt, ka 2010.gada laikā starptautiskā lidosta “Rīga” iekasējusi pazeminātu maksu par pakalpojumiem no Ryanair, kura nemaksā saskaņā ar apstiprinātajiem Ministru Kabineta tarifiem. Savukārt no airBaltic iekasējusi paaugstinātu maksu. Starptautiskā lidosta “Rīga” arī divas reizes paaugstinājusi zemes apkalpošanas maksu airBaltic, vienlaikus to piedāvājot pazemināt citām aviokompānijām. airBaltic vērsusies Konkurences padomē un tiesā pret starptautisko lidostu „Rīga”.

„Tika atcelti vecie tarifi un tad sākās problēmas. Mums ir pamats domāt, ka 2010.gadā starptautiskajā lidostā “Rīga” bijuši būtiski konkurences izkropļojumi un diskriminējoša attieksme pret aviokompānijām. Uzskatām, ka lidosta ļaunprātīgi izmantojusi savu monopolstāvokli, no Ryanair iekasējot nemainīgu un zemāku maksu, savukārt airBaltic maksā pilnu un augstāku maksu par visiem saņemtajiem pakalpojumiem. Mūsu aviokompānijai jau divas reizes paaugstināta zemes apkalpošanas maksa, bet piemēram, citām aviokompānijām tā tika būtiski samazināta. Par šo diskriminējošo situāciju mums ir bijušas neskaitāmas sarunas gan ar Satiksmes ministru, gan ar lidostas vadību, taču neizdevās atrast risinājumu. airBaltic vēršas Konkurences padomē un tiesā, lai šie konkurences kropļojumi tiktu laboti. Mēs negrasāmies nākamajā gadā uz savu pasažieru rēķina segt 90% no starptautiskās lidostas “Rīga” izmaksām,” norāda airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Svarīgākais