PTAC aicina uzmanīties, izmantojot www.personalam24.lv darba sludinājumu pakalpojumus

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina patērētājus uzmanīties, izmantojot interneta vietnes www.personalam24.lv darba sludinājumu pakalpojumus, kurus piedāvā uzņēmums "BalticEuroex", liecina informācija PTAC mājaslapā.

Patērētāju tiesību aizstāvji norāda, ka PTAC vērsušies vairāki iedzīvotāji, kuri cietuši lielus zaudējumus, neiedziļinoties vai arī neizprotot www.personalam24.lv pakalpojuma līguma noteikumus, kas paredz, ka sludinājumu apskatīšana un meklēšana ir maksas pakalpojums, kura abonēšanas maksa ir no trim latiem dienā. Tā dēļ patērētājam mēnesī, iespējams, jāsamaksā vismaz 90 latu, klāsta PTAC.

PTAC norāda, ka www.personalam24.lv patērētājiem tiek piedāvāti dažādi maksas un bezmaksas pakalpojumi, kas tiek reklamēti, izmantojot terminus "darba piedāvājumi", taču patiesībā tie ir saistīti tikai ar elektronisku informācijas apstrādi. Piedāvātie pakalpojumi patērētājiem ir pieejami, vienīgi reģistrējoties minētajā mājaslapā.

Viens no maksas pakalpojumiem, kas visvairāk piesaista darba meklētāju uzmanību un kuru abonējot patērētājiem ir jārēķinās ar lielu izmaksu risku, ir pakalpojums "Darbs". Tā ietvaros tiek piedāvāta piekļuve informācijai, kas bez maksas ir pieejama citos interneta portālos.

Lai klients apskatītu "BalticEuroex" piedāvātos darba sludinājumus, jāreģistrējas, kur prasīts ievadīt arī mobilā tālruņa numuru, kā arī ieklikšķināt lodziņā par iepazīšanos ar līguma noteikumiem. Tālāk tiek piedāvāti gan bezmaksas pakalpojumi, gan arī maksas pakalpojumi. Viens no tiem ir pakalpojums "Darbs" jeb darba sludinājumu apskate citās interneta vietnēs, kas maksā trīs latus dienā, un abonēšanas pakalpojuma līgums tiek noslēgts uz mēnesi. Maksas pakalpojumos iekļauta arī darba sludinājumu meklētāja izmantošana, kas maksā divus latus dienā, un pakalpojuma līgums tiek noslēgts uz mēnesi. Meklēšanas pakalpojums savukārt ir pieejams tikai tad, kad ir pasūtīts pakalpojums "Darbs", tādēļ, pasūtot abus pakalpojums, patērētājam ir jārēķinās ar pieciem latiem dienā, klāsta PTAC.

Patērētāju tiesību aizstāvji uzsver - lai gan līguma noteikumi atsevišķā sadaļā ir apskatāmi un izlasāmi, turklāt informācija par maksas pakalpojumiem ir norādīta, tā patērētājiem, iespējams, nesniedz pilnīgi skaidru ieskatu par abonēšanas pakalpojuma termiņu un pakalpojuma maksas piemērošanas kārtību.

Pašlaik PTAC turpina izvērtēt lietu, tomēr, ņemot vērā, ka mājaslapā nav norādīta pilnīga informācija par to atteikuma tiesībām, patērētājs var izmantot atteikuma tiesības 90 dienu laikā no šī pakalpojuma iegādes brīža. Tādējādi patērētājiem, kas ir pasūtījuši šos maksas pakalpojumus, ir tiesības ar rakstveida atteikumu vērsties pie pakalpojumu sniedzēja "BalticEuroex" un, pamatojot to ar likumā noteiktajām atteikuma tiesībām, 90 dienu laikā no līguma noslēgšanas dienas pieprasīt noslēgtā abonēšanas līguma atcelšanu un samaksātās maksas atmaksāšanu. Ja 30 dienu laikā no dienas, kad patērētājs nosūtījis vai tieši iesniedzis rakstveida atteikumu, "BalticEuroex" klienta samaksāto pakalpojuma maksu nav atmaksājis, patērētājam ir tiesības ar iesniegumu vērsties PTAC.

Daudzas iedzīvotāju sūdzības par viņiem piestādītajiem rēķiniem saņēmis arī mobilo sakaru operators "Tele2", piebilda PTAC.

PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem un īpaši piesardzīgiem gadījumos, kad kādā interneta vietnē tiek prasīts ievadīt mobilā tālruņa numuru. Tas var nozīmēt, ka patērētājs piesakās paaugstinātas maksas mobilajiem pakalpojumiem, kā dēļ viņam var rasties būtiski finansiāli zaudējumi.

Latvijā

Latvijas Universitātes (LU) fonds saņēmis vienu miljonu eiro lielu ziedojumu no uzņēmuma "MikroTik" Eksakto zinātņu un tehnoloģijas fakultātes un Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultātes atbalstam, informē augstskola.

Svarīgākais