"Pasažieru vilciens" (PV) apturētas vilcienu satiksmes gadījumos pasažieru nogādāšanai galapunktā mēdz izmantot ne tikai autobusus, bet arī konduktoru un kontrolieru pārvadāšanai paredzētas vieglās automašīnas un atsevišķos gadījumos piesaista taksometrus.
PV pārstāve Agnese Līcīte skaidroja, ka lēmums par veidu, kādā pasažierus nogādāt līdz galamērķim, ir atkarīgs no katras konkrētās situācijas un apstākļiem, piemēram, no pasažieru skaita, no vietas, kur vilciens apstājies, no diennakts laika un citiem faktoriem.
PV pārstāve Agnese Līcīte skaidroja, ka lēmums par veidu, kādā pasažierus nogādāt līdz galamērķim, ir atkarīgs no katras konkrētās situācijas un apstākļiem, piemēram, no pasažieru skaita, no vietas, kur vilciens apstājies, no diennakts laika un citiem faktoriem.
"Gadījumos, kad pasažieru skaits ir liels, tiek meklēts tuvākais regulāro pasažieru autopārvadājumu veicējs, kuram ir noslēgts līgums ar Autotransporta direkciju. Šo pakalpojumu cena nav augstāka, kāda tā būtu, veicot regulāros pasažieru pārvadājumus pie šī paša pakalpojumu sniedzēja. Kad pasažieru skaits ir neliels, PV izmanto tos transportlīdzekļus, kas paredzēti mūsu darbinieku (konduktoru kontrolieru) pārvadāšanai. Tāpat ir gadījumi, kad tiek piesaistīti arī taksometri," viņa sacīja.
Piemēram, 26.septembrī, kad uz dzelzceļa kontakttīkla nolūzuša koka dēļ uz divām stundām tika apturēta vilcienu satiksme posmā no Saulkrastiem līdz Skultei, pasažieriem tika nodrošināta iespēju tālāk nokļūt ar uzņēmuma norīkotām automašīnām, ko izmantoja aptuveni 20 pasažieru, pastāstīja Līcīte.
Viņa skaidroja, ka ilgstošas vilcienu kavēšanās vai atcelšanas gadījumā izmantot autotransportu ir ierasta prakse, jo pasažieru nogādāšana galamērķī šādā veidā ir operatīvākais risinājums.
"Pasažieru vilciens" gan neveic precīzu uzskaiti pat to, cik bieži šādu praksi nākas izmantot. Tāpat aģentūrai LETA neizdevās noskaidrot, kādas ir šādu pārvadājumu izmaksas.
"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.