Sūdzību skaits par krāpnieku sūtītām īsziņām mazinās

Pēdējā laikā samazinājies sūdzību skaits no mobilo telefonu lietotājiem, kas saņem maldinošas un krāpnieciskos nolūkos sūtītas īsziņas, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina mobilo sakaru operatori "Latvijas Mobilais telefons" (LMT) un "Tele2".

Gan LMT, gan "Tele2" savus klientus jau vairākkārt brīdināja par šādu krāpniecības veidu, tāpēc ievērojami esot samazinājies klientu skaits, kas uz maldinoša satura īsziņām, piemēram, par laimestiem loterijās vai aptaujās, kurās klients nav piedalījies, atsauktos.

LMT preses sekretāre Elīna Lidere atzina, ka, lai gan sūdzību skaits ir samazinājies, tomēr LMT rīcībā nav datu, kas ļautu objektīvi spriest par krāpniecisko īsziņu sūtīšanas apjomiem, jo mobilo sakaru operatori informāciju par šādiem gadījumiem saņem tikai tad, ja klienti par to informē.

Lidere aicināja krāpniecisko īsziņu saņēmējus informēt savu sakaru operatoru, lai krāpnieku numurus varētu atslēgt vai arī par šādām darbībām informēt citus operatorus, ja numurs ir reģistrēts viņu tīklā. Arī "Tele2" jebkuru šaubu vai aizdomu gadījumā par īsziņas sūtītāja identitāti vai mērķiem aicina vērsties pie sava mobilo sakaru operatora, lai tas varētu pārbaudīt krāpšanas faktu un bloķēt attiecīgo numuru.

"Tele2" Drošības nodaļas vadītājs Jānis Miķelsons informēja, ka atslēgto numuru skaits "Tele2" tīklā par krāpnieciskajām īsziņām martā bija 155, aprīlī - 132, maijā - 110, bet līdz 19.jūnijam tika atslēgts vēl 31 numurs.

"Tele2" pieredze liecina, ka, zvanot uz maldinošajā īsziņā norādīto tālruņa numuru, krāpnieki parasti izturas pārliecinoši, mēdz nosaukt izdomātu vārdu, uzvārdu un uzdodas par mobilo sakaru operatoru darbiniekiem. Nereti tiek minēts, ka akciju reklamē televīzijā vai radio. Visbiežāk krāpšanas nolūkos tiek izmantotas dažādu operatoru priekšapmaksas kartes, nereti īsziņu sūtītāji atrodoties ieslodzījuma vietās.

Miķelsons norādīja, ka pārsvarā šādas īsziņas tiek sūtītas vairāku operatoru klientiem, tādejādi mēģinot apgrūtināt numuru atslēgšanas procesu.

Lai izvairītos kļūt par krāpšanas upuri, Miķelsons atgādināja, ka "Tele2" atsevišķi vai kopā ar citiem mobilo sakaru operatoriem nerīko akcijas par iespēju laimēt naudas balvas.

Par šādiem gadījumiem mobilo sakaru operatoru klienti var arī uzrakstīt iesniegumu, kurš tālāk tiks nodots Valsts policijai, kuras kompetencē ir šādu gadījumu izmeklēšana. Persona, kas saņēmusi aizdomīgu īsziņu, var arī uzreiz vērsties policijā ar iesniegumu.

Svarīgākais