Augulis: Rubesas atkāpšanās nekavēs projektu; par "RB Rail" pagaidu izpilddirektoru kļūst Degutis

© f64

Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail", kas ir dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotājs, pagaidu izpilddirektora amatā ceturtdien iecelts kompānijas finanšu direktors un valdes loceklis Ignas Degutis, pavēstīja kompānijas pārstāvji.

"Šobrīd ir iespēja panākt projekta ieviešanas paātrinājumu. "Rail Baltica" kopuzņēmums turpina pilnvērtīgu darbību un gatavojas uzsākt būvprojekta izstrādi dzelzceļa līnijas posmos visās trijās Baltijas valstīs, kā arī "Rail Baltica" ilgtermiņa biznesa, operacionālā un infrastruktūras pārvaldības plānu sagatavošanu, kuri noteiks projekta attīstību un panākumus nākotnē," sacīja Degutis.

Viņš arī uzsvēra, ka "Rail Baltica" kopuzņēmums turpina pilnvērtīgu darbību un tiek strādāts pie "Rail Baltica" Globālā projekta finansējuma piesaistes ilgtermiņā, kā arī ilgtspējīga finansējuma nodrošināšanas kopuzņēmuma budžetā no 2019. līdz 2020.gadam.

Tāpat Degutis pauda, ka augstu novērtē līdzšinējās "RB Rail" izpilddirektores un valdes priekšsēdētājas Baibas Rubesas ieguldījumu projekta attīstībā. "Šo gadu laikā Rubesa "RB Rail" ir izveidojusi augsti motivētu un zinošu profesionāļu komandu un ieviesusi efektīvu un caurskatāmu kopuzņēmuma darba organizāciju un iepirkumu struktūru," viņš sacīja.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Rubesa ceturtdien iesniedza kopuzņēmuma padomei atlūgumu, kas stājas spēkā ar tā iesniegšanas brīdi.

Rubesas pārstāve informēja, ka atlūguma vēstulē skaidroti galvenie atkāpšanās iemesli, kas balstīti krasi atšķirīgā un nesavienojamā redzējumā par turpmāko "Rail Baltica" projekta vadības un ieviešanas modeli.

Rubesa šajā amatā tika iecelta 2015.gadā, un viņas pilnvaru termiņš beigsies oktobrī.

Tāpat ziņots, ka "Rail Baltica" projekta īstenotāja "RB Rail" sākusi jauna vadītāja meklēšanu, un, pēc neoficiālas informācijas, kompānijas akcionāri šajā amatā labāk redzētu cilvēku no Polijas vai Somijas, nevis no Baltijas valstīm.

Kā ziņu aģentūrai BNS pastāstīja "RB Rail" padomes priekšsēdētāja Rīa Sillave, jauna "RB Rail" vadītāja meklēšanai nolīgta personāla atlases kompānija "Amrop". "Līgums ar pašreizējo "RB Rail" vadītāju beigsies oktobra nogalē. Padome sākusi jauna vadītāja meklēšanu. Nolīgta personāla atlases kompānija "Amrop", kas meklēs Baltijas valstīs, Somijā un Polijā. Līdztekus tiešiem meklējumiem tuvāko nedēļu laikā tiks publicēts atklāts sludinājums. Mērķis ir šajā svarīgajā "Rail Baltica" īstenošanas fāzē atrast labāko amata kandidātu," viņa sacīja.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail", kas ir dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotājs, izpilddirektores un valdes priekšsēdētājas Baibas Rubesas atkāpšanās nekavēs projekta mērķtiecīgu īstenošanu, aģentūrai LETA sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis.

""RB Rail" izpilddirektores atkāpšanās nekavēs projekta mērķtiecīgu īstenošanu un darbu turpināšanu, esam laika grafikā. Turklāt "RB Rail" nevar apstāties, jo Latvijas iedzīvotāji izteikuši savu atbalstu šim vērienīgajam projektam"," uzsvēra satiksmes ministrs.

Viņš teica, ka Latvija kopš 2015.gada ir mērķtiecīgi attīstījusi projektu un guvusi panākumus. "Projekta attīstība notiek atbilstoši parakstītajiem starpvalstu un Eiropas Savienības (ES) līgumiem. Valstis ir vienojušās valdību līmenī par projekta realizāciju, to arī dara. Vēlos uzsvērt, ka Latvija ir "teicamniece" projekta ieviešanā, jo pirmā ar Ministru kabineta lēmumu apstiprināja trases novietojumu jau 2016.gadā un pirmā parakstīja projektēšanas līgumu 2018.gadā," sacīja Augulis, atgādinot, ka patlaban tiek projektēta stacija lidostā "Rīga".

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Rubesa ceturtdien iesniegusi kopuzņēmuma padomei atlūgumu, kas stājas spēkā ar tās iesniegšanas brīdi.

Rubesas pārstāve informēja, ka atlūguma vēstulē skaidroti galvenie atkāpšanās iemesli, kas balstīti krasi atšķirīgā un nesavienojamā redzējumā par turpmāko "Rail Baltica" projekta vadības un ieviešanas modeli.

Rubesa šajā amatā tika iecelta 2015.gadā, un viņas pilnvaru termiņš beigsies oktobrī.

Tāpat ziņots, ka "Rail Baltica" projekta īstenotāja "RB Rail" sākusi jauna vadītāja meklēšanu, un, pēc neoficiālas informācijas, kompānijas akcionāri šajā amatā labāk redzētu cilvēku no Polijas vai Somijas, nevis no Baltijas valstīm.

Kā ziņu aģentūrai BNS pastāstīja "RB Rail" padomes priekšsēdētāja Rīa Sillave, jauna "RB Rail" vadītāja meklēšanai nolīgta personāla atlases kompānija "Amrop". "Līgums ar pašreizējo "RB Rail" vadītāju beigsies oktobra nogalē. Padome sākusi jauna vadītāja meklēšanu. Nolīgta personāla atlases kompānija "Amrop", kas meklēs Baltijas valstīs, Somijā un Polijā. Līdztekus tiešiem meklējumiem tuvāko nedēļu laikā tiks publicēts atklāts sludinājums. Mērķis ir šajā svarīgajā "Rail Baltica" īstenošanas fāzē atrast labāko amata kandidātu," viņa sacīja.

Šā gada sākumā atklātībā nāca Rubesas un atsevišķu "RB Rail" padomes locekļu nesaskaņas. Šogad 1.februārī notikušajā "RB Rail" akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par Rubesas atstādināšanu, bet Linužs balsojumā atturējās. Pēc lēmuma pieņemšanas Rubesa paziņoja, ka uzņēmuma vadībā saskārusies ar atsevišķu kompānijas padomes locekļu un patieso labuma guvēju pretdarbību "Rail Baltica" projekta pamatnostādnēm.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Latvijā

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais