Lielveikalu ķēdes ievērojami Latvijā paplašinās

TOP JAUNS VEIKALS. Zemesgabalu Sarkandaugavā, uz kura tiek būvēts Lidl veikals, Lidl Latvia iegādājās par trim miljoniem eiro © portāls nra.lv

Latvijā ir viens no straujākajiem mazumtirdzniecības pieaugumiem Eiropā, lai gan tirdzniecības platības, rēķinot uz vienu iedzīvotāju, ir mazāk nekā kaimiņvalstīs. Nākamgad, atveroties vairākiem jauniem lielveikaliem un tirdzniecības centriem, pieaugs arī iepirkšanās iespējas.

Taču neatkarīgi no veikalu daudzuma vai plašuma Latvijas iedzīvotājiem joprojām svarīgākais faktors veikala izvēlē ir izdevīgs cenu piedāvājums. Un tikai pēc tam pircēji novērtē veikala iekārtojumu, pārdevēju laipnību vai izklaižu esamību.

Ekrānšāviņš no avīzes

Latvijā mazāk iepirkšanās iespēju

Tirgus pētījumu uzņēmums GFK, veicot Eiropas mazumtirdzniecības tirgus pētījumu, secināja, ka vislielākā tirdzniecības platība uz vienu cilvēku pērn bija Beļģijā - 1,67 kvadrātmetri. Nīderlandē tie bija 1,59 kvadrātmetri, Luksemburgā - 1,47 kvadrātmetri. «Iepazīstoties ar pētījuma rezultātiem, var spriest, ka Latvijā vēl ir potenciāls augt mazumtirdzniecības tirdzniecības platībai, jo, salīdzinot ar pārējām Baltijas valstīm, mums ir vismazākā tirdzniecības platība uz vienu iedzīvotāju - 1,05 kvadrātmetri,» uzsver Maxima Latvija Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa. Viņa arī atklāj, ka, neskatoties uz to, ka pircēju vēlmes un vajadzības ir dažādas, iezīmējas vērtības, kuras novērtē visi pircēji Latvijā neatkarīgi no vecuma grupas. Apskatot produktu iegādi no cenas aspekta, nemainīgi kopīgā vērtība visiem pircējiem ir izdevīgs cenas piedāvājums. Jaunāka gadagājuma pircējiem tā ir pastāvīgi zemākā cena (41,6%) vai vislielākā atlaide (36,6%), bet vecāka gadagājuma pircējiem - biežas akcijas (34,6%). Gados jaunākiem pircējiem vecumā no 18 līdz 24 gadiem svarīgākais ir laiks, ko viņi pavada iepērkoties, tādēļ viņiem būtiskāk ir tas, lai veikals būtu tuvu pie mājām vai darba vai pa ceļam. Turpretī gados vecākiem pircējiem vecumā no 64 līdz 74 gadiem svarīgāka ir laipna apkalpošana.

Pārtikas veikali izplešas

Rimi Latvia, turpinot attīstību, nākamā gada otrajā pusē Ziepniekkalnā plāno atvērt tirdzniecības centru Rimi Aleja, kas būs viens no lielākajiem jaunajiem Rimi Latvia tirdzniecības centru projektiem, Neatkarīgo informēja Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Dace Preisa. Rimi Aleja tirdzniecības centrs būs īpašs ar savu ēkas arhitektonisko risinājumu un dizaina elementiem. Ēkas projektu izstrādājuši arhitektu biroja MG arhitekti eksperti. Kopējā tirdzniecības centra platība sasniegs 12 tūkstošus kvadrātmetru un daļu no telpām veidos iznomājamās platības divos stāvos. Šajā tirdzniecības centrā būs arī vairāk nekā 30 citu nomnieku.

Tāpat Rimi Latvia šogad un nākamgad turpinās modernizēt un pārbūvēt hipermārketus, attīstīt Rimi mazāko formātu - Rimi Express, kā arī Rimi Mini veikalu tīklu, kas pakāpeniski tuvāko gadu laikā aizstās Supernetto veikalus.

Jaunus veikalus nākamgad plāno atvērt arī Maxima Latvija, starp tiem arī Maxima XXX lielveikals tirdzniecības centrā Akropole. Tāpat vairāki esošie Maxima veikali nākamgad piedzīvos rekonstrukciju. Maxima Latvija komunikācijas vadītāja Liene Dupate Ugule Neatkarīgajai apstiprināja, ka šobrīd tiek veikta projekta izstrāde tirdzniecības centram Rusova ielā 1, Čiekurkalnā, netālu no Valsts ieņēmumu dienesta. Uzņēmums jau ir saņēmis Rīgas būvvaldes būvatļauju. «Projekta ietvaros plānojam veikt arī teritorijas labiekārtošanu, kā, piemēram, riteņu novietnes izveidi, iespēju izvietot elektromobiļu lādēšanas staciju, rekreācijas zonu, kā arī realizēt citas ieceres apkārtnes iekārtošanai,» stāstīja L. Dupate Ugule.

Rīgā vismaz 7 Lidl veikali

Lidl un būvkompānija Merks nupat noslēgušas līgumu par loģistikas centra izbūvi Rīgā, Ulbrokas ielā. Līgums paredz izbūvēt 47 000 kvadrātmetru plašu loģistikas centru, investējot tajā 42,5 miljonus eiro (bez PVN). Loģistikas centra būvniecības darbi tiks uzsākti šoruden, un tos paredzēts noslēgt 2020. gadā. SIA Lidl Latvia valdes priekšsēdētājs Mariuss Kibartas atzina, ka noslēgtais līgums par loģistikas centra izbūvi ir svarīgs pagrieziena punkts tālākai uzņēmuma attīstībai Latvijā un Igaunijā. Pēc viņa teiktā, loģistikas centrā tiks izmantoti inovatīvi energoefektivitātes un apkures risinājumi, mūsdienīgas atkritumu šķirošanas sistēmas un citas tehnoloģiskās iespējas, kas padarīšot šo centru par vienu no modernākajām šāda veida būvēm reģionā. Vienlaikus viņš sola, ka jaunais loģistikas centrs nodrošinās vislabākos darba apstākļus tajā strādājošajiem darbiniekiem, kā arī kvalitatīvu un vienmēr svaigu preču piegādi klientiem.

Spriežot pēc iegādātajiem zemesgabaliem un izsniegtajām būvatļaujām, Rīgā būs vismaz septiņi Lidl veikali (Sergeja Eizenšteina ielā 81, Duntes ielā 25, Lubānas ielā 113A, Dzelzavas ielā 75B, Anniņmuižas ielā 8A, Anniņmuižas bulvārī 77, Augusta Deglava ielā 160), kā arī vairāki veikali reģionos.

Nekustamo īpašumu kompānijas Ober Haus rīcībā esošā informācija liecina, ka pavasarī SIA Lidl Latvia veica vairākus ievērojamus zemesgabalu pirkumus - kopumā tika nopirkti septiņi īpašumi Rīgā, Jūrmalā, Liepājā, Jelgavā, Ventspilī un Tukumā par 11,46 miljoniem eiro.

Iepirkšanās milži jaunā veidolā

Arī tirdzniecības centru Rīgā būs vairāk, un tie būs lielāki. Piemēram, Alfa nākamā gada augustā, noslēdzoties pārbūves darbiem, būs par trešdaļu lielāka, kopējai tirdzniecības centra platībai sasniedzot 100 000 kvadrātmetru, savukārt nomnieku skaits no pašreizējiem 170 tiks palielināts līdz 250. Kopējās investīcijas sasniedz 55 miljonus eiro. Swedbank ir projekta finanšu partnere, sniedzot 40 miljonu eiro lielu aizdevumu būvniecībai. Paplašināšanās projekts paredz jaunu trīsstāvu piebūvi ar īpašu, gandrīz 6500 kvadrātmetru plašu restorānu zonu augšstāvā. Jaunās ēkas pirmajos divos stāvos tiks izvietoti apģērbu veikali. Trešajā stāvā paredzēta 500 kvadrātmetru plaša bērnu izklaižu zona. Aktīva dzīvesstila piekritēji varēs izmantot 1700 kvadrātmetru plašo My Fitness sporta klubu. Jaunā piebūve būs arī papildinājums tirdzniecības centra Alfa esošajām kino izklaižu iespējām.

Nākamgad durvis vērs arī daudzfunkcionālais tirdzniecības centrs Akropole. Par tā izveidi Rīgā runāja jau kopš 2003. gada. Akropole būs viens no lielākajiem un modernākajiem daudzfunkcionālajiem iepirkšanās un izklaides centriem Latvijā.



Svarīgākais