Valsts policija ir uzsākusi kriminālprocesu par SIA Prieks tūre amatpersonu iespējamu naudas piesavināšanos, saņemot no klientiem naudu par tūrisma braucieniem, bet tos nenodrošinot. Aizdomās par minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu šobrīd ir aizturēta viena persona.
Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas pārvaldē ir saņemta informācija no vairākām personām par SIA Prieks tūre amatpersonu iespējamām nelikumīgām darbībām - naudas pieņemšanā no klientiem, solot organizēt tūrisma braucienus, bet nenodrošinot tos. Tāpat arī vairākiem klientiem, vēl atrodoties ceļojumos ārvalstīs, atpakaļceļā uz Latviju netika nodrošināts transports.
Pamatojoties uz saņemtajiem iesniegumiem, Valsts policija 6. septembrī uzsāka kriminālprocesu, kurā šobrīd notiek izmeklēšana par iespējamu naudas piesavināšanos, par ko paredzēta kriminālatbildība saskaņā ar Krimināllikuma 179. panta pirmo daļu.
Aizdomās par minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu aizturēta viena persona, kā arī veikta iespējamos pierādījumus saturošu objektu izņemšana.
Līdz pagājušās nedēļas nogalei Valsts policijā ir pieteikušās 14 cietušās personas, taču pašreizējā informācija liecina, ka cietušo ir vairāk. Tāpēc Valsts policija aicina atsaukties iedzīvotājus, kuri cietuši no SIA Prieks tūre amatpersonu nelikumīgām darbībām.
Neatkarīgā jau rakstīja, ka Prieks tūre, pēkšņi 25. augustā pārtraucot darbu, palikusi parādā klientiem par apmaksātiem, bet atceltiem ceļojumiem. Vēl 24. augustā nekas, vismaz ārēji, neliecināja ceļojumu pircējiem par draudošajām briesmām: uzņēmums tirgoja ceļojumus, daļu par ļoti vilinošām cenām (piemēram, atpūtu Krētā par 157 eiro).
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina cilvēkus, kas priekšapmaksā ir samaksājuši par ceļojumiem, vērsties pie Prieks tūre ar iesniegumu par naudas atmaksu (iesniegumam jāpievieno darījumu un samaksu apliecinošu dokumentu kopijas). Pakalpojuma sniedzējam ir pienākums atmaksāt patērētājiem par pakalpojumu samaksāto naudu bez nepamatotas kavēšanās un saprātīgā termiņā. PTAC ieskatā saprātīgs termiņš ir ne vēlāk kā 30 dienas no iesnieguma saņemšanas. Uz patērētāju iesniegumiem ir jāatbild 15 darbdienu laikā, ja tas netiek darīts un nauda par nesniegto ceļojuma pakalpojumu netiek atmaksāta, patērētājs ir tiesīgs vērsties ar iesniegumu PTAC.