Reizniece-Ozola noliedz finanšu ministrijas reklāmu saistību ar priekšvēlēšanu cīņu

© f64

Finanšu ministrija (FM) par savu darbu sabiedrību informējusi vairāku gadu garumā un arī šogad nedara neko vairāk kā citus gadus, intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" sacīja finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola ZZS, komentējot Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sākto pārbaudi par pašas vadītās Finanšu ministrijas (FM) slavinošajām reklāmām.

"KNAB ir jādara savs darbs un katrs ziņojums jāpārbauda," par sākto pārbaudi sacīja ministre.

Pēc viņas teiktā, sabiedrības informēšanas kampaņām paredzētais ministrijas budžets šogad ir līdzvērtīgs citiem gadiem, tādēļ pārmetumi par pēdējās nedēļās izskanējušo reklāmu saistību ar priekšvēlēšanu cīņu neesot pamatoti.

Vienlaikus Reizniece-Ozola pauda viedokli, ka valdībai kopumā daudz aktīvāk vajadzētu skaidrot savu darbību. Piemēram, Labklājības ministrijai būtu aktīvāk jāskaidro, kāpēc jāveido uzkrājumi sociālajā budžetā un tā saikni ar pensiju apmēriem.

Kā ziņots, FM apmaksātās radio reklāmās tika informēts par iedzīvotāju uzkrājumiem bankās, nodokļu ieņēmumiem un jauno automašīnu pārdošanu. Vienā no Latvijas Radio izskanējušām reklāmām bija teikts: "FM informē: Nodokļu reforma veicinājusi būtisku kopbudžeta ieņēmumu pieaugumu. Šī gada pirmajā pusgadā nodokļu ieņēmumi būtiski pārsniedza izdevumu apmēru, veidojot pārpalikumu 477,7 miljonu eiro apmērā, kas par 247 miljoniem eiro pārsniedz iepriekšējā gada kopbudžetā esošo pārpalikuma apmēru. Aug ienākumi, aug Latvija!"

Lai gan sākotnēji KNAB nesaskatīja slēptu priekšvēlēšanu aģitāciju FM reklāmās, vēlāk tā sāka pārbaudi par tām.

9.jūnijā Latvijā oficiāli sākās 120 dienu ilgais priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms rudenī paredzētajām Saeimas vēlēšanām.

Administratīvo resursu izmantošana priekšvēlēšanu aģitācijā ir aizliegta.

Svarīgākais