Šogad presē visbiežāk pieminēti Dombrovskis, Zatlers un Ušakovs

© Kaspars Krafts, f64

Šogad Latvijas preses izdevumos lielāko publicitātes apjomu guvis Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (JL), Valsts prezidents Valdis Zatlers un Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC), liecina aģentūras LETA Mediju monitoringa nodaļas veiktais pētījums.

Pēdējos sešos mēnešos premjers pieminēts 2359 preses publikācijās, kas viņam nodrošinājis 7,08% no kopējā politiķu - vairāk nekā 300 personu - publicitātes apjoma. Savukārt Zatlers šogad pieminēts 1972 preses publikācijās, kas viņam nodrošinājis 5,91% no kopējās politiķu publicitātes.

Sociologs un SKDS vadītājs Arnis Kaktiņš, jau iepriekš komentējot reitingu rezultātus, vairākkārt tos saistījis ar Latvijas specifiku, kad premjera krēsls automātiski nodrošina lielu mediju interesi un publicitātes apjomu tajā sēdošajam. Līdzīga situācija ir arī ar Valsts prezidentu, jo abas augstākās valsts amatpersonas neizbēgami vienmēr būs publicitātes topu augšgalā, jo premjera un Valsts prezidenta statuss nodrošina vislielāko mediju uzmanību un publicitāti. Lai šīs amatpersonas kāds apsteigtu, ir jānotiek patiešām ekstraordināram notikumam, norādījis sociologs.

Pētījums liecina, ka Ušakovs pēdējos sešos mēnešos pieminēts 1248 preses publikācijās, kas viņam nodrošinājis 3,74% no kopējās publicitātes.

Ceturtais biežāk pieminētais politiķis ir Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC), kurš tikai nedaudz atpaliek no pirmā trijnieka. Pēdējos sešos mēnešos viņš pieminēts 1212 preses publikācijās.

Finanšu ministrs Einars Repše (JL) šogad pieminēts 1062 preses publikācijās, Tautas partijas līderis Andris Šķēle - 957, Ventspils mērs Aivars Lembergs - 861, Saeimas deputāts Raimonds Pauls - 728, iekšlietu ministre Linda Mūrniece - 722, bet eksprezidente Vaira Vīķe-Freiberga pieminēta 616 preses publikācijās.

LETA šo ikmēneša pētījumu veic kopš 2008.gada. Pētījuma datus var analizēt arī pa atsevišķām kategorijām - pēc publicitātes apjoma reģionālajā vai nacionālajā presē, pēc publikāciju valodas u.c.

Pētījumā tiek analizēti 18 nacionālie preses izdevumi un 45 reģionālie laikraksti, uzskaitot, cik bieži katrs no politiķiem tajos pieminēts.