Tūrisma firma SIA Prieks tūre pārtraukusi darbu, paliekot parādā simtiem klientu par apmaksātiem, bet atceltiem ceļojumiem. Daudziem ceļotājiem gaidītās bezrūpīgās atpūtas vietā nākas liet asaras.
SIA Prieks tūre Latvijā darbojas kopš 2004. gada, piedāvājot gan ceļojumus ar autobusu Eiropas ietvaros, gan arī lidojumus uz siltajām zemēm, tajā skaitā arī eksotiskas tūres, piemēram, uz Taizemi. Prieks tūre vārds šad un tad ir parādījies portālā sudzibas.lv, tāpat sociālo portālu komentāros nereti šai tūrisma firmai tika veltīti visai neglaimojoši vārdi, tiesa, līdz šim lielākoties par nekvalitatīvi sniegtu pakalpojumu, nevis atceltiem ceļojumiem.
Vēl 24. augustā nekas, vismaz ārēji, neliecināja ceļojumu pircējiem par draudošajām briesmām - uzņēmums tirgoja ceļojumus, daļu par ļoti vilinošām cenām (piemēram, atpūtu Krētā par 157 eiro), savukārt ceļojumus nopirkušie krāmēja čemodānus, jo 25. augustā šai kompānijai bija ieplānota tūre uz Krētu, bet 27. augustā - uz Bulgāriju un Horvātiju utt. 25. augustā, kad klientiem vajadzēja posties jau uz lidostu, Prieks tūre klienti saņēma ziņu, ka plānotais ceļojums uz Krētu atcelts. Savukārt daļu klientu ziņas par tūrfirmas darbības pārtraukšanu pārsteidza, atrodoties ārzemēs.
Tiem klientiem, kam izdevās sazināties ar firmu, solīts, ka nauda par nenotikušajiem ceļojumiem tiks atdota pēc 15. septembra.
Daudzi gan netic šim solījumam, jo uzņēmumam ar naudas atdošanu bijušas problēmas arī agrāk. Piemēram, par augusta sākumā atcelto ceļojumu uz Bavāriju klienti naudu gaida jau trešo nedēļu. Arī par nenotikušajām ekskursijām Melnkalnē Prieks tūre nesteidzas ar naudas atmaksu.
Tomēr Patērētāju tiesību aizsardzības centrs aicina uzņēmuma klientus nekautrēties un uzņēmumam rakstīt iesniegumu, pieprasot atmaksāt iztērēto naudu. Tūroperatoram tā jāizmaksā 30 dienu laikā no iesnieguma saņemšanas.
Prieks tūre skaidro, ka šā gada tropiskie laikapstākļi nesuši uzņēmumam vienus vienīgus zaudējumus, jo maz bijuši tādu, kas gribējuši doties ceļojumos.
Aplūkojot gudriem.lv saglabātos akciju piedāvājumus, šim apgalvojumam gan īsti nevar piekrist. Piemēram, 13. augustā paredzēto autobusu ceļojumu uz Horvātiju bija nopirkuši 37 Prieks tūre klientu, 27. augustā - 35 klienti. 8. augustā uz Slovākiju ar Prieks tūre devās 43 tūristi, uz Čehijas pilīm - 36 tūristi. Ceļojumu uz saulaino Bulgāriju 20. augustā no Prieks tūre nopirka 37 pircēji, uz Horvātiju - 40 pircēju utt. Tiesa, daļa ceļojumu, ko piedāvāja Prieks tūre, bija mazāk populāri vai neinteresanti ceļotājiem, bet tāpēc tajā nevar vainot laikapstākļus.
Turklāt citām tūrfirmām šis gads pat ir bijis labāks nekā iepriekšējais. Piemēram, Lietuvas tūrisma operators Novaturas, kas Latvijā darbojas ar zīmolu Novatours, šā gada pirmajā pusgadā strādājis ar 4,4 miljonu eiro tīro peļņu, kas ir par 24% lielāka nekā pagājušā gada janvārī-jūnijā. Klientu skaits šajā laikā Latvijā palielinājies par 43%, bet Igaunijā - 38%.
Novatours vadītājs Leonīds Močeņovs Neatkarīgajai uzsvēra, ka karstā vasara nav ietekmējusi iedzīvotāju vēlmi ceļot.
«Mūsu klienti zina, kā darbojamies, ka labākie piedāvājumi ir pieejami, sākoties iepriekšpārdošanu akcijām, novērtē mūsu stabilitāti, pakalpojumu kvalitāti un nemitīgo izaugsmi. Šie klienti savus atpūtas braucienus iegādājas laikus, kad ir visplašākās izvēles iespējas un piedāvājumu varianti, nerēķinoties ar to, kādi sezonas laikapstākļi ir gaidāmi. Vasara vienmēr ir bijusi atpūtas un ceļojumu laiks, un daudzi vēlas to pagarināt, izvēloties doties uz vasarīgiem galamērķiem jau vēlā pavasarī vai agrā rudenī,» teica L. Močeņovs.