Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Latvijā

Gada motocikls ataino ceļu stāvokli

KLASIKA. Savā čoperu nominācijā Latvijas gada motocikla balvu saņem Harley Davidson © F64

Gadu no gada konkursā Latvijas gada motocikls uzvar enduro un piedzīvojuma tipa motocikli, arī satiksmē atspoguļojas šīs sakarība. Tas ir nevis tāpēc, ka Latvijas motociklisti būtu īpaši izslāpuši pēc piedzīvojumiem, bet gan sliktā ceļu stāvokļa dēļ.

Šā gada uzvarētājs ir Honda Africa Twin, otrajā vietā Triumph Tiger 1200, bet trešā vieta dalīta - BMW F 850 GS un Ducati Scrambler. Izņemot pēdējo - stilīgo pilsētas itāli ar brīnišķīgo skaņu, pārējie patiešām ir radīti braukšanai jebkādos apstākļos. Kārtīgi darba zirgi. Arī tautas balsojumā uzvarēja BMW GS visurgājējs, tikai tā mazākajā versijā.

Konkursa dibinātājs un galvenais organizators Arnis Blodons secina, ka vai nu valdībai ir jāņem vērā konkursa rezultāti un strauji jāpievēršas ceļu stāvokļa uzlabošanai, vai arī, kas ticamāk, jāpamaina konkursa vērtēšanas kritēriji, jo citādi daudziem brīnišķīgiem motocikliem nav izredžu pagozēties publicitātes saulītē - kofīreiseriem, baikiem, skrambleriem, čoperiem. Motociklu veidu ir pietiekami, lai katrs varētu piemeklēt sev piemērotāko. Un ne jau cena ir noteicošā, bet lietošanas mērķis. Pilsēta vai lauki, ceļošana vai ikdienas pārvietošanās.

Vērtējot konkursa rezultātus, žūrijas vadītājs, autotehniskais tiesu eksperts Oskars Irbītis atzīst, ka tie atspoguļojas arī uz ceļa un reģistrācijas datos.

Priekšroka tiek dota enduro močiem, un publikai patīk jaunpienācēji - gan angļu Triumph modeļi, gan Husqvarna Vitpilen, kas izskatās pēc motorzāģa uz riteņiem, gan Ducati. Aizspriedumi pret automātisko ātrumkārbu ir pagātnē, un visi tagad slavē Hondu. Tā uzvarēja vairākās nominācijās - gada kruīzers, gada ielas motocikls, gada piedzīvojumu motocikls. Bet jau pieminētais Husqvarna motorzāģītis ir uzvarētājs mazo motociklu kategorijā. Čoperu izcīņā pirmo vietu paņēma Harley Davidson. Klasika.

Principā šis gads visiem mototirgotājiem būs izdevies, jo pat cienījamākie braucēji neatminas tik garu motosezonu. Braucēju kļūst arvien vairāk. Tajā pašā laikā lielāka motociklistu koncentrācija satiksmē nav radījusi kādus īpašus sarežģījumus. Satiksmes negadījumu skaits, izdalot uz mēnešiem, palicis iepriekšējais. Bojā gājušais šosezon tikai viens. Tas liecinot par mototautas disciplinētību. Arī dzērumā pie stūres motociklisti tikpat kā nesēžas. Oskars Irbītis stāsta, ka satiksmes negadījumu izplatītākais iemesls ir tas, ka motociklu nepamana mašīna - apdzīšanas brīdī vai nogriežoties pa kreisi. Nākamā kategorija ir kritieni bez iemesla. Vēl ir triku meistari - amatieri, kas rauj nevis ratā, bet kokā. Un pēdējā kategorija ir ātruma pārsniegšana. Tā vainojama arī vienīgajā nāves gadījumā. Tik ātri brauca, ka aizgāja pa gaisu. Par drūmu mācību citiem.