Konditorejas un uzkodu ražotāja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" šogad ir sākusi realizēt produkciju Nīderlandē, Armēnijā un Kazahstānā, sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.
"Šogad mums jauni tirgi ir Nīderlande, Armēnija un Kazahstāna. Laiks rādīs, kā mums veiksies ar sadarbību," sacīja Didrihsons.
"Šogad mums jauni tirgi ir Nīderlande, Armēnija un Kazahstāna. Laiks rādīs, kā mums veiksies ar sadarbību," sacīja Didrihsons.
"Orkla Confectionery & Snacks Latvija" valdes priekšsēdētājs norādīja, ka "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" prioritāte ir mājas tirgus - Latvija un Lietuva. Tikmēr Igaunijas tirgus ir kompānijas māsas uzņēmuma "Orkla Eesti", kurš strādā ar zīmolu "Kalev", pārziņā. Citi realizācijas tirgi seko šiem.
"Eksportā viens liels bloks ir Krievija un citas bijušās Padomju Savienības valstis, otrs ir Skandināvijas valstis, trešais - Lielbritānija un Īrija, ceturtais - Centrālā Eiropa ar lielāko uzsvaru uz Vāciju. Pamēģinām arī kādus jaunus tirgus, piemēram, Āziju, bet tas ir ilgs jautājums. Šodien sākot, augļi var būt vien pēc vairākiem gadiem," sacīja "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" valdes priekšsēdētājs., atgādinot, ka pērn kompānijas eksports ir pieaudzis un gandrīz katrā no iepriekš minētajiem reģioniem bija vērojama izaugsme.
Viņš atzīmēja, piemēram, Krievijas un bijušās Padomju Savienības valstu tirgos daudzi atceras zīmolu "Laima", tādēļ tur kompānijas eksportu pamatā veido klasiskie produkti, kā arī kompānija izmēģina jaunas, vietējā tirgū atzinību guvušas lietas. Tikmēr Skandināvijā kompānija realizē pamatā tos produktus, kurus ražo māsas uzņēmumiem ar to zīmoliem, piemēram, čipsus Zviedrijas tirgum. Lielbritānijā un Īrijā kompānija piedāvā produkciju, kas varētu interesēt turp izceļojušos Latvijas iedzīvotājus. Arī Centrāleiropas tirgos daļas produktu pārdošana ir attīstījusies ļoti labi.
Viņš arī uzsvēra, ka viena no mātes uzņēmuma "Orkla" dotajām priekšrocībā ir šīs kompānijas struktūras izmantošana ieiešanai lielos eksporta tirgos. "Iespējams, ar viņu palīdzību nākotnē mēs varētu ieiet Ķīnas tirgū. Bet nav arī noslēpums, ka ieiešana Ķīnas tirgū ir ļoti sarežģīta birokrātisko prasību dēļ. Tāpat tirgus ir liels un visdrīzāk ir jākoncentrējas eksportam uz konkrētām vietām. Tas viss prasa ilgu laiku. Mēs tam esam gatavi, bet skatīsimies, kā "Orkla” veiksies ar grupas produkcijas piedāvāšanu. Pašlaik tā nav mūsu galvenā prioritāte. Turklāt vēl viens jautājums ir par kapacitāti, jo, ja šajā tirgū sāk veikties, tad var nākties būvēt vēl vienu ražotni," sacīja Didrihsons.